Let op Intressante info!
Ik wil aan deze pertrix nr 678 even extra aandacht geven het blijkt dat veel verzamelaars deze lamp toch nog niet goed kennen of alleen als een Duitse zaklamp uit de 2WO die enkel in gebruik was bij de Nazi’s en dat is deels ook waar.Maar wat veel verzamelaars wellicht nog niet weten dat deze lamp samen met de de 3 Waldorp type de belangrijkste zaklampen waren voor het Nederlandse leger in de (2WO)
Ik heb deze Pertrix 678 twee maal op Marktplaats gehad aangeboden als Duitsche luftwaffen zaklamp foto luftwaffen soldaat erbij met genoemde lamp op zijn borst .Maar het lijkt erop dat een ieder al zo’n lamp in zijn bezit heeft wand er is niet een keer op geboden.

ik heb deze dan ook buiten MP om verkocht en hangt nu ergens in een museum op een Nederlands miltair uniform 2WO.Wel …erg jammer dat er toch nog (NL) verzamelaars zijn dit nog niet weten,en ik mag toch aannemen dat er div Nederlands verzamelaars zijn die al reeds lang op zoek waren naar een geschikte zaklamp voor op het NL uniform en of in de vitrine ect..en deze nog steeds niet gevonden hebben.Maar Ik heb het al eens vaker gezegd ons verzamelaars willen eerst 100% zien voelen en dan pas geloven en das pas overtuigend .Tip hiervoor zoek eerst info's - naslagwerken voor de te verzamelen objecten en dan pas het gezochte gaan aanschaffen, dat is mij mening het klinkt misschien ietsje stroef maar ik bedoel het goed en is vooral bedoelt voor de beginnende verzamelaars
NB: Deze Pertrix 678 info staat samen met de Waldorp lamp in het boek
''met de Ransel op de Rug'' Deel 2 daar wordt alles haarfijn beschreven in welke hoeveelheden per regiment deze pertrix 678 aan het Nederlandse leger zijn versterkt. helaas kan ik uit genoemde boek geen kopie hier opelijk plaatsen omdat er
Copyrights op zitten
Pertrix nr 678 /1936
Hier een luftwaffen soldaat met gelijke Pertrix zoals ook versterkt aan de (NL) militairen 40/45