@custom; ik ben blij te horen dat er geen hard feelings zijn. Ik ben op de hoogte van "En er was Licht" en dit dankzij jouw eerdere berichtgeving hierover.
Ik heb het boek echter niet thuis. Noemt C. Weide ook nog de andere modellen, de achterliggende militaire order en de datum van de catalogus met het vlinder logo?
@mgschutze; het punt is dat we (als ik nu ook even voor Custom mag spreken) zeker weten dat dit type zaklamp is geproduceerd in Zwitserland en Italie (beiden onder hetzelfde moederbedrijf). We weten echter niet voor wie. Dus de Duitser hoeft de zaklamp dus niet uit Zwitserland zelf gehaald te hebben alszijnde oorlogsbuit, wat namelijk uitgesloten is.
Dit is vraag 1 welke we moeten oplossen met info van Pagani.
Het andere discussie punt is dat volgens mijn bronnen (Italiaanse auteur van militaria boeken + medeverzamelaars) de Italiaanse productie van deze zaklamp later is opgestart (post-wo2) op basis van het type van de Zwitserse dochteronderneming om het verlies van productie van boordinstrumenten op te vangen.
Volgens Custom en de auteur C. Weide is de productie van dit type zaklamp in het moederbedrijf te Italie en de dochteronderneming te Zwitserland gelijk gestart.
Dit is vraag 2 welke dient opgelost te worden.
@Viper 4; bedankt voor de inzet!!
Ik denk dat Custom je wel verder kan helpen met je vraag.
Note; bloembol is niet het juiste word, het is: ZAKLAMP
Veltro