mgschutze:Schreef>>
Helaas staan er veel fouten in het boek. Waaronder wederom een zaklamp fout, de bekende petrix 667 komt er in voor. Helaas!
Bedankt voor de tip
Ik heb ook nog nooit een naslag boekwerk in mij handen gehad die geheel foutloos bleek te zijn.Het is en blijft immers mensenwerk en deze fouten zullen dan ook voort blijven bestaan.Maar (idd helaas wederom die hardnekkig Pertrix 667 voor Wehrmacht lamp aan te zien das wel een super grove fout…

.maar ik had er al reeds van gehoord op de beurs.... zo zal deze 50/60e jaren lamp zijn (2WO) misvatting nooit meer kwijt geraken.Het is overigens wel jammer om zulks foutieve info de verzamelwereld in te pleuren, vele verzamelaars zullen daardoor overtuigend zeggen
''zie nou wel dat is gewoon een Wehrmacht lamp'' niks mis mee het staat toch hier duidelijk zwart op wit in dit grote boek. Der Infanterist des Deutschen Heeres''.Het is tevens Jammer dat ''weer de beginnende verzamelaars'' op het verkeerde been worden gezet door deze foutieve informatie, en wellicht overtuigend vanuit deze bron gaan kopen als zijnde voor (2WO) materieel en zelfs daarvoor moeten gaan betalen.
NB: Nogmaals voor degenen die deze lamp nog niet kennen en deze als Wehrmacht lamp eens gekocht zouden hebben

... hier nog eens de genoemde Pertrix No 667 gecodeerd met een stempel onder het knoop leertje RP23 dat betekend geen Reichs Patent of Rijks Politie..Maar enkel
‘’Reddings Ploeg’’ De Nederlandse overheid was met fabrikant pertrix overeengekomen een grote hoeveelheid lampjes te gaan leveren met code RP23 het nr 23 was tevens het inventaris nummer van deze reddingsuitrusting gemaakt voor de (NL) organisatie BB = Bescherming Bevolking Pertrix leverde ca 200,000 - 250,000 lampjes aan deze eenheid in de jaren 1953/1980 maar in begin 80e jaren werd deze eenheid opgeheven en overgedragen aan de het Rode kruis en de Brandweer er zijn dus nog grote aantallen van deze lampjes in omloop van deze opgeheven BB organisatie...je komt ze telkens weer tegen op militaria beursen.
Pertrix BB lamp 1950 - 1970