Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Bruno :wink:
Mooie verzameling Pagano - Elves lampen hebt je daar .De info die je daarbij geeft klopt wel aardig, het komt er kort gezegd op neer dat Elves onder Pagani beheer zat met een vestiging in Zwitserland Mendrisio en Italië Milaan.

NB:IK heb nog steeds geen reactie gehad op ''WAF'' :frownno: over het raadsel v/d JEAB - Pertrix model ik hoop nog op verzamelaars uit Noorwegen - Finland - Zweden of die iets meer weten daar wordt deze lamp namelijk veel waargenomen .Het vermoeden is er dan ook dat deze daar wellicht gemaakt zou kunnen zijn maar niets is nog zeker dus wij wachten het nog even af.Een ding is wel zeker het vreemde pertrix logo is het belangrijkste aanknopingspunt en dit stempel komt niet van Pertrix vandaan en de lamp zal wellicht na 1950 gemaakt zijn naar het Zweedse militaire ''JEAB'' model ca 1940. zoals hier nog eens afgebeeld.Ik heb nog een lamp in verzameling die ook voor 98% veel op deze lamp lijkt 100% pertrix binnenwerk gestempel met het Noorse wapen maar om verwarring te voorkomen wacht ik daar nog even mee.

JEAB 1940 Zweden
Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Oeps.... :roll: ik zie dat mij zaklampen forum 29130 X bekeken is dus op naar de 30.000 en dat doet mij echt goed bedankt voor de belangstelling _/-\o_
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door racefiets »

Ja wat wil je. Na 56 pagina's blijft er nog steeds nieuwe informatie komen.......Iedere keer als ik denk dat je nu wel al je lampen hebt laten zien komen er weer nieuwe! _/-\o_
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door coco »

Met de informatie in dit topic is het inderdaad niet zo heel gek dat het bijna 30duizend keer bekeken is, Bedankt en ga zo door!

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Daar gaan we dan weer :wink: hier een fraaie staaflamp van Ennwell 30e jaren de huls is uit papier vervaardigt met nikkel beslag in topstaat 22 Cm lang voor 3 D cellen ik denk militair lamp werkt nog steeds.


Ennwell militair 1930

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door JimK »

Zondagochtend nog even op pad geweest en weer veel leuke spullen gevonden. Waaronder een mooie lamp.

De petrix 679L, ik zag in het topic al wel 679 en luftschutz uitvoering met blauw filter. Deze heeft verduisteringsfilter. Is dit ook een Luftschutz uitvoering? of militair. En anders wel militair gebruikt?
Bedankt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@ mgschutze ..Het klopt idd dit is een luftschutz lampe voor militair gebruik daar zijn 7 modellen van oplopend in nummers, ik heb deze dacht ik allemaal hier eens afgebeeld te hebben. hier nogmaals deze lamp enkel de schakelaar wijkt hierbij af verder 100% gelijk dat kom je vaker tegen en dat had te maken met welke vooraad onderdelen er op dat moment voorhanden waren.zo ook met het leerwerk dat kan dan soms tevens iets afwijken om die reden. :wink:

NB:Ik heb afgelopen week nog een fraaie Daimon in mij bezit gekregen en die je maar zelden ziet Nr 2262 is ook een Luftschutz in Dunkelbraun met een afwijkende leer aanhang maar dan voor de ''Wehrsport'' bedoelt fraai ding zal deze binnenkort hier gaan plaatsen. De HJ had meer van dat padvinderachtig materieel zoals op Pertrix lampen vaak een kompas zat ingebouwd met morse code alfabet .ect

Pertrix 679 L Luftschutz lampe 1936
Afbeelding

Bekijk dit ook even verzendkosten zijn wel graties nou dat mag dan ook wel bij zo'n prijs.pffffff.

http://cgi.ebay.com/WWII-ORIGINAL-GERMA ... .m20.l1116
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Hier nog eens 2 fraaie bakelieten staaflampjes van ca 11cm lang .Als je niet beter zou weten kun je denken dat deze gisteren gemaakt zouden zijn in 100% nieuwstaat nog Bakeliet gaat immers zeer lang mee.Deze zijn gemaakt in de 30e jaren bij ‘’Zeiler en Hawe’’ waren in gebruik tijdens de 2WO bij de Nazi’s Maar let op!! bij aanschaf vooral op het merk‘’HAWE + Bateria'' deze fabrieken stonden in regio Bohemia = CZ daar is tijdens de oorlog wel veel oorlogmaterieel voor de Wehrmacht gemaakt maar na de oorlog heeft deze fabriek haar productie gewoon voortgezet maar met een bijkomende naam Bateria -Slany als je die naam samen of enkel op objecten ziet staan dan is het 100% zeker van na de oorlog 50e jaren ''Daimon en Bateria en later MY Day '' werkten ook samen in Bohemia regio opletten dus .Daar is momenteel nog steeds een zaklampen fabriekje werkzaam in die regio maar nu onder de naam ''Daymoon'' en deze naam klint wel erg bekent in de oren ik kom daar nog eens op terug. :wink:

HAWE - ZEILER 1930
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

Ciao..
Informatie over deze modellen Zaklampen.. Grazie

Zaklampe WW 1 ?..
t1.jpg
t2.jpg
Zaklampe Wonder (France)..
t3.jpg
Zaklampe BzP - WaA 146
t4.jpg
t5.jpg
t5.jpg (29.07 KiB) 1656 keer bekeken
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

Zaklampe luftschultz
t6.JPG
Zaklampe (Bulgaria ?!)
t7.jpg
t8.jpg
Grazie.. _/-\o_
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Hi Viper 4,

Ik zal je de info's wederom geven van deze zaklampen die ik ken .Maar kun je mij dan ook niet even helpen met de JEAB / Pertrix vraag om deze op te lossen. :wink: Als ik van de 2 onbekende lampen meer scherpe foto's van zou hebben bv van de schakelaars en de binnenkant..ect dan kan ik al meer zeggen over de herkomst Nr (4) lijkt mij wel een Duitse bloembollenteelt te zijn :lol: .

1) Deutsche militaire + fietslamp (WOI) naar modell Hassia.1914
2) militaire lamp Wonder France 1940
3) BZP 1939-1941 onbekent.
4) onbekent 1930

5) onbekent 1950

PertrixNr 641 militair 1938 + onbekent model lijkt er veel op
Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 08 feb 2010, 19:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

_/-\o_ Custom.. _/-\o_ Grazie
Pertrix vs. Jeab :? :?
Gebruikersavatar
Miller
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 sep 2006, 12:20
Locatie: Ginkelsche Heide, Ede bij Arnhem, Gelderland, The Netherlands

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Miller »

Zeer mooi, informatief topic! 8)

Toch even zeuren: onbekent is met een d! " onbekend " :wink:
Floris / MILLER
Werkgroepcoördinator 1 Border, War Department Military Living History Association
--->> http://www.wardepartment.nl" onclick="window.open(this.href);return false; <<---
(Gezocht: Nederlandse VN uitzending Libanon UNIFIL '79-'85 items)
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Miller schreef:Zeer mooi, informatief topic! 8)

Toch even zeuren: onbekent is met een d! " onbekend " :wink:
Dank je voor het compliment. :wink: Tevens wil ik ook niet flauw doen maar kan je bij deze wel melden dat niemand perfect is betreffende een spel en of type foutje op forum's.Maar als je dan toch voor schoolmeestertje wilt gaan spelen zoek dan aub een ander forum op, en zodra je geheel perfect bent zonder fouten kom dan nog eens terug. :wink: .bijgaand 2 stuks post van jou ''sowieso'' schrijf je met een ''S'' sowieso en ''Arnhem'' met een''e''

1e Britse Paratrooper op de Rijnbrug, Bill Fulton, overleden
door Miller » 17-01-2008 21:22

Na de oorlog was Fulton herhaaldelijk te gast bij de Herdenking van de Slag om Arnhm. In 2004 heropende hij de gerenoveerde John Frostbrug, samen met de weduwe van kolonel Frost.





• Antwoord met een citaat
Re: Truck, 15-cwt, 4x4 Morris-Commercial C8 / Compressor
door Miller » 19-01-2009 20:17

De compressor haal ik er zowieso uit. Er zit ook een plaat bij waar de dan vrijgekomen ruimte mee kan worden afgedicht. De compressor hou ik er wel bij, mocht ik in de toekomst toch ineens REME-kriebels krijgen.
Laatst gewijzigd door custom op 27 jan 2009, 17:13, 24 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Edgar »

Miller, verpest zo'n mooi topic nou niet met zo'n nutteloze reactie..

Maar goed, ontopic. Zelf wil ik nog wel een zaklamp aanschaffen binnekort voor in een diorama. Is er nou een type welke zonder twijfel het meest gedragen is door de Wehrmacht (en dan met name Lufwaffte) Of is dit moeilijk te zeggen?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie