Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect
Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect
Oproep!!
Wie heeft er nog foto's liggen van Duitse soldaten vanuit de 1WO + 2WO met zaklampen op het uniform.Het moeten wel originele foto’s zijn die je zelf in je bezit hebt en geen gekopieerde Scans van het Inter - Net dus enkel foto's die je eigendom zijn, zo ja en indien mogelijk wil ik daar graag ''HR'' scans van hebben vanaf ca (4)MB neem dan contact met mij op via PM .Het plan ligt er om toch een zaklampenboek te gaan schrijven met een collega schrijver en militaria verzamelaar die al vele naslag boekwerken op zijn naam heeft staan. Dit boek zal enkel over de militaire zaklampen gaan voornamelijk de Duitse lampen zullen de Revue gaan passeren een soort van zaklampen Bijbel waarin je alles kunt vinden op dit gebied betreffende de Duitse zaklamp in de(1WO) + (2WO).Hier op dit forum staat natuurlijk al een schat aan informatie over deze materie alles van mijn hand maar dit boek gaat deze info zeker overtreffen…wordt vervolgt
Wie heeft er nog foto's liggen van Duitse soldaten vanuit de 1WO + 2WO met zaklampen op het uniform.Het moeten wel originele foto’s zijn die je zelf in je bezit hebt en geen gekopieerde Scans van het Inter - Net dus enkel foto's die je eigendom zijn, zo ja en indien mogelijk wil ik daar graag ''HR'' scans van hebben vanaf ca (4)MB neem dan contact met mij op via PM .Het plan ligt er om toch een zaklampenboek te gaan schrijven met een collega schrijver en militaria verzamelaar die al vele naslag boekwerken op zijn naam heeft staan. Dit boek zal enkel over de militaire zaklampen gaan voornamelijk de Duitse lampen zullen de Revue gaan passeren een soort van zaklampen Bijbel waarin je alles kunt vinden op dit gebied betreffende de Duitse zaklamp in de(1WO) + (2WO).Hier op dit forum staat natuurlijk al een schat aan informatie over deze materie alles van mijn hand maar dit boek gaat deze info zeker overtreffen…wordt vervolgt
Laatst gewijzigd door custom op 29 apr 2009, 00:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
-
- Lid
Ciao..
Beautiful additions .. My recent purchases..
Viper 4
Beautiful additions .. My recent purchases..

- Rick de G.
- Lid
Custom, geweldig idee.custom schreef:Oproep!!
Ik neem aan dat men ook foto's van eigen zaklampen in kan sturen die in de collectie zitten?
Grenadier Markus Schenk
@ Rick,
Dank je :)maar zaklampen foto's voor in het boek heb ik al meer dan voldoende.ik zoek enkel nog zoals gemeld originele soldaten foto’s met zaklamp op het uniform .Als je die zelf in je bezit hebt en het geen gekopieerde Scans zijn van het Inter Net dus enkel foto's die je eigendom zijn. zo ja en indien mogelijk wil ik daar graag ''HR'' scans van hebben vanaf ca (4)MB neem dan contact met mij op via PM .
NB:Je mag natuurlijk altijd hier je zaklampen collectie laten zien graag zelfs.
groet,
Dank je :)maar zaklampen foto's voor in het boek heb ik al meer dan voldoende.ik zoek enkel nog zoals gemeld originele soldaten foto’s met zaklamp op het uniform .Als je die zelf in je bezit hebt en het geen gekopieerde Scans zijn van het Inter Net dus enkel foto's die je eigendom zijn. zo ja en indien mogelijk wil ik daar graag ''HR'' scans van hebben vanaf ca (4)MB neem dan contact met mij op via PM .
NB:Je mag natuurlijk altijd hier je zaklampen collectie laten zien graag zelfs.

groet,
Laatst gewijzigd door custom op 30 apr 2009, 17:52, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
hoi Custom
ik tel de dagen af wanneer het boek uitkomt zal zeker de moeite zyn
,ik stuur je volgende week 2 originele fotos op van de eerste wereldoorlog van soldaten met zaklamp
grts bruno
ik tel de dagen af wanneer het boek uitkomt zal zeker de moeite zyn

grts bruno
BRUNO FRANCK schreef:hoi Custom
ik tel de dagen af wanneer het boek uitkomt zal zeker de moeite zyn,ik stuur je volgende week 2 originele fotos op van de eerste wereldoorlog van soldaten met zaklamp
grts bruno
Ok Bruno,mooi werk en alvast bedankt ik hoop dat er vele zullen gaan volgen op deze wijze.

Hi Viper4 mooie Wehrmacht lampen heb je weer gevonden .viper 4 schreef:Ciao..
Beautiful additions .. My recent purchases..Viper 4

-
- Lid
hello allemaal
dit is men laatste aanwinst
codextra,eind jaren 1930
gestempeld brevete S.G.D.G sans garantie du gouvermont
grts bruno
gemaakt in frankryk

dit is men laatste aanwinst
codextra,eind jaren 1930
gestempeld brevete S.G.D.G sans garantie du gouvermont
grts bruno
gemaakt in frankryk

Hi Bruno,
Dat is een heeeeeeeeeeeele fraaie aanwinst vooral de kleur is zeer apart en de opdruk in de frontplaat is ook al zo mooi meestal zijn die heel zwak te zien ,ik heb er div maar allemaal met een zwak stempel en meestal groen metalic gelakt kun je kleur beschrijven lijkt die op sandgelb??..zullen we ruilen Bruno..wellicht moet er dan een
....hihihihi.
Dat is een heeeeeeeeeeeele fraaie aanwinst vooral de kleur is zeer apart en de opdruk in de frontplaat is ook al zo mooi meestal zijn die heel zwak te zien ,ik heb er div maar allemaal met een zwak stempel en meestal groen metalic gelakt kun je kleur beschrijven lijkt die op sandgelb??..zullen we ruilen Bruno..wellicht moet er dan een

-
- Lid
Ciao..
similar pattern Fratelli Pagani or Daimon
.. you think that model is it ?.. Grazie Viper 4
similar pattern Fratelli Pagani or Daimon

-
- Lid
Hi Viper
i do not think this lamp is a pagani,the lock for closing the lamp is not on the front ???????
greetings bruno
i do not think this lamp is a pagani,the lock for closing the lamp is not on the front ???????
greetings bruno

-
- Lid
Hello Bruno.. just, the closure is not the same as Pagani... model zaklampen similar BZP.. 

-
- Lid
hi Viper
i think your pocketlight is a Leclanche made in france,butt i do not have a picture of it
greetings bruno
i think your pocketlight is a Leclanche made in france,butt i do not have a picture of it

greetings bruno

@ Viper 4
Deze bovenstaande lamp van jou is geen Pagani maar een ''LECLANCHE'' uit france lijkt wel iets op de Pagani die van jou is zonder het LECLANCHE stempel dat werd wel vaker gedaan in die tijd om kosten te besparen ect heb ik al eens eerder uitgelegd.Hie een foto van mij lamp met stempel 1938 made in france militaria..let op schakelaar op de top komt voor 100% over eem met jou lamp je mist de refleotor op jou lamp met de domlens
LECLANCHE france 1938 miltairia

Deze bovenstaande lamp van jou is geen Pagani maar een ''LECLANCHE'' uit france lijkt wel iets op de Pagani die van jou is zonder het LECLANCHE stempel dat werd wel vaker gedaan in die tijd om kosten te besparen ect heb ik al eens eerder uitgelegd.Hie een foto van mij lamp met stempel 1938 made in france militaria..let op schakelaar op de top komt voor 100% over eem met jou lamp je mist de refleotor op jou lamp met de domlens
LECLANCHE france 1938 miltairia

De BZP lamp heeft niets met Pagani te maken het zijn puur kopie modellen van elkaar afgekeken dat werd toen op grote schaal destijds gedaan je kunt op een zaklamp uit die periode soms wel drie constructies aantreffen van verschillende fabrikanten. Het Copy-Right gebeuren stond toen nog op een laag pitje vooral in de oorlog maakten men alles van elkander na.Wel waren ze zo slim om deze producten dan maar niet te stempelen vandaar dat er nog zoveel materieel in omloop is zonder stempel ..maar dat wil dus niet altijd zeggen dat het dan om Fake gaat..viper 4 schreef:Hello Bruno.. just, the closure is not the same as Pagani... model zaklampen similar BZP..