SA Affe ?
- Schijnwerper
- Lid
- Ontvangen: 4 keer
Re: SA Affe ?
Doet mij eerder sterk aan Zwitsers herkomst gebruik denken.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
- Bas ww2
- Lid
-
- Lid
Die stempel doet mij ook zwitsers aan.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Coco, waarom dat nou weer?
Dallmann - Celle ----> Maker uit Duitsland, Celle is een stad in Niedersachsen.

Dallmann - Celle ----> Maker uit Duitsland, Celle is een stad in Niedersachsen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
-
- Lid
Duidelijk, er staat 73 of 78 boven is dat regiment nummer ofzo...?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- Bas ww2
- Lid
Ik zal even kijken
ik neem aan dat het hier om een wo1 versie gaat?
Er staat 73 in.
Ik kom op google deze tegen, hij lijkt er sterk op alleen zit er geen huid/haar op de achterkant
http://www.delcampe.net/page/item/id,22 ... age,E.html

Er staat 73 in.
Ik kom op google deze tegen, hij lijkt er sterk op alleen zit er geen huid/haar op de achterkant

http://www.delcampe.net/page/item/id,22 ... age,E.html
altijd opzoek naar FLAK items
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 49 keer
Correct. Geen Affe maar een Segeltuchtornister, WW1.Bas ww2 schreef:Ik zal even kijkenik neem aan dat het hier om een wo1 versie gaat?
Er staat 73 in.
Celle is de hoofdstad van Kreis Celle, in Noordduitsland. Daar is-ie gemaakt. Stempel is correct Duits en zeer gangbaar voor die periode: ei-vormig met boven en onderlangs de tekst. Ook in Nederland heel lang in zwang geweest! Zit niks Zwitsers aan.
Het regiment wat in Celle lag vlak voor de oorlog was IR77. IR73 (Het beroemde "Gibraltar-regiment") en IR78 lagen echt een heel eindje verder! Het is niet zo waarschijnlijk dat het nummer in de Tornister daar op duidt maar het is ook niet onmogelijk, het zou dus kunnen.
Tornister lijkt compleet. Latere productie (oorlogs), de Tragehaken zijn van Eisenblech en niet meer van messing of koper. De rugzijde is correct gemaakt van behaarde huid. Binnenriemen lijken compleet aanwezig, Trageriemen kan ik niet zo best zien op de foto.
Mooi ding. Je wilt 'm kwijt?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
- Bas ww2
- Lid
Aangezien ww1 niet mijn gebied is en ik budget aan het opbouwen ben voor NL uniform ja 

Serieus, hoe komen mensen bij Zwitsers, terwijl Celle een noord Duitse plaats is?
Aardrijkskunde of gewoon even google voor er wat geroepen wordt kan veel helpen...

Aardrijkskunde of gewoon even google voor er wat geroepen wordt kan veel helpen...
Their name liveth for evermore
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 49 keer
Mensen herkennen vaak zaken in een flits en reageren dan direct zonder op de verdere details te letten. Ik doe dat zelf ook wel eens.utmi schreef:Serieus, hoe komen mensen bij Zwitsers, terwijl Celle een noord Duitse plaats is?![]()
Zwitserland heeft heel lang harige Tornister gevoerd, hoewel die wel belangrijk van een Duitse Tornister verschillen. Maar een behaarde Tornister is bijna iconisch voor Zwitserland. Ik kan het mij wel voorstellen.
Het stempel echter als 'Zwitsers' wegzetten is een beetje ondoordacht. Deze vorm van stempelen was populair door heel Europa in bijna driekwart van de 20e eeuw. Inderdaad; niets Zwitsers aan. Meer "Europees 20e eeuw".
Dienstplichtigen die hun dienstplicht bij 41 Brig hebben vervuld kennen Celle maar al te goed; de NLD kazernes lagen in hetzelfde gebied (Kreis Celle en Kreis Rotenburg-Wümme)
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
- Bas ww2
- Lid
Tja fouten zijn er om gemaakt te worden.
Ik wil iedereen bedankt voor de hulp, ik ga even kijken of ik hem van ruilen o.i.d want wo1 is niet mij gebied
Dank
Ik wil iedereen bedankt voor de hulp, ik ga even kijken of ik hem van ruilen o.i.d want wo1 is niet mij gebied

Dank