Russische object / kijker

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Saad
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 19:58

Russische object / kijker

Bericht door Saad »

Hallo allemaal.
Heb iemand enige idee wat dit voor object is en voor welke oorlog die gebruikt is?
Alvast bedankt.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Russische object / kijker

Bericht door Schijnwerper »

Nah dan reageer ik maar even zover ik het kan behoordeelen zover ik kan zien.
Denk dat het kistje en kijker niet Wo2 is gemaakt, maar er ergens jaren 70 a 80tig is.
Koude oorlog periode.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Saad
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2014, 19:58

Re: Russische object / kijker

Bericht door Saad »

Bedankt voor uw reactie.
Ik hoop meer informatie van iemand over de kijker te kunnen krijgen en zo de waarde een beetje te kunnen bepalen.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Russische object / kijker

Bericht door asjemenou »

Saad schreef:Hallo allemaal.
Heb iemand enige idee wat dit voor object is en voor welke oorlog die gebruikt is?
Alvast bedankt.
Mijn vermoeden is dat het een telescoop is bedoelt voor op Sovjet-Russisch geschut. Mogelijk zelfs luchtdoelgeschut. Ook heb ik het idee dat de telescoop oorspronkelijk niet bij de kist behoort. Op de telescoop staat immers een type aanduiding TV-85 vermeld en op de kist de vermelding TV-100.
Uitgaande van de opschriften op zowel de telescoop als op de kist gaat het hier vrijwel zeker om een telescoop van na WOII. Vermoedelijk gemaakt tussen 1950 en 1990.
De telescoop en het bijbehorende stuk geschut kan dus in elke oorlog in deze periode zijn ingezet. De Sovjets (Russen) exporteerden hun wapens wereldwijd.
Veel van dit soort Sovjet militaria dat te koop word aangeboden is afkomstig uit Oost-Europa. Veel van deze landen behoorden tot 1991 tot het Warschau-Pact en hadden zodoende veel wapens van Sovjet-Russische makelij in hun defensie.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie