Echt of nep HJ mes

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

Echt of nep HJ mes

Bericht door Bobdussen »

image.jpg
image.jpg
Hallo, is deze echt of fake?

Mvg
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Echt of nep HJ mes

Bericht door Erik »

Ik denk dat je dit item moet plaatsen bij "Verificatie & Taxatie As-mogendheden" Bob.
Uit de uitbeeldingswereld kan ik je vertellen dat dit niet in deze vorm bestaat als reproductie. Zal overigens binnenkort wel eens gebeuren.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Echt of nep HJ mes

Bericht door Mr Mojo Risin »

Erik schreef:Ik denk dat je dit item moet plaatsen bij "Verificatie & Taxatie As-mogendheden" Bob.
Uit de uitbeeldingswereld kan ik je vertellen dat dit niet in deze vorm bestaat als reproductie. Zal overigens binnenkort wel eens gebeuren.
Bij deze. :wink:
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Echt of nep HJ mes

Bericht door Der Blitz »

Erik schreef:Ik denk dat je dit item moet plaatsen bij "Verificatie & Taxatie As-mogendheden" Bob.
Uit de uitbeeldingswereld kan ik je vertellen dat dit niet in deze vorm bestaat als reproductie. Zal overigens binnenkort wel eens gebeuren.

Ik heb al jaren zo een mes, en dat is zeker een reproductie. worden trouwens met hopen na gemaakt ;). alleen staan er bij mijn die stempels niet in, laat staan de tekst die er op hoort "blut und ehre"

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Echt of nep HJ mes

Bericht door wvd »

Der Blitz schreef:

Ik heb al jaren zo een mes, en dat is zeker een reproductie. worden trouwens met hopen na gemaakt ;). alleen staan er bij mijn die stempels niet in, laat staan de tekst die er op hoort "blut und ehre"

groeten
De tekst hoort er niet in te staan bij allemaal dat is alleen in de hele vroege modellen. Motto werd er later niet meer op gezet.
Dus eigenlijk heb je zelf een heel ander mes dan deze ook zonder stempels. En zoals alles worden deze ook nagemaakt helaas
Over deze kan ik weinig zeggen met drie foto's.
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

Re: Echt of nep HJ mes

Bericht door Ray76 »

Het is toch zo dat je het ruitje in het handvat moet kunnen indrukken. Deze moet dan toch enigszins inveren?
Althans, dat is wat mij is verteld
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Echt of nep HJ mes

Bericht door Erik »

Der Blitz schreef:
Erik schreef:Ik denk dat je dit item moet plaatsen bij "Verificatie & Taxatie As-mogendheden" Bob.
Uit de uitbeeldingswereld kan ik je vertellen dat dit niet in deze vorm bestaat als reproductie. Zal overigens binnenkort wel eens gebeuren.

Ik heb al jaren zo een mes, en dat is zeker een reproductie. worden trouwens met hopen na gemaakt ;).
Dus dan is dat al gebeurd!
Wat ik al zei; ik ken ze niet uit 'mijn' circuit, hetgeen dus niet hoeft te betekenen dat ze dan ook niet worden gerepliceerd.
Ik vraag me trouwens af wat iemand met een reproductie van zo'n mes moet. Uitbeelden van HJ is in Nederland verboden en in veel andere EUR landen ook. Een messenverzamelaar kan er niets mee want dit is niet het item wat in zijn verzameling past. Wie moet er dan iets mee......
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Echt of nep HJ mes

Bericht door D_Dutch »

Erik schreef:Ik vraag me trouwens af wat iemand met een reproductie van zo'n mes moet. Een messenverzamelaar kan er niets mee want dit is niet het item wat in zijn verzameling past. Wie moet er dan iets mee......
Simpel, onwetende verzamelaars oplichten of het is iets voor de beginnende verzamelaar die nog geen geld heeft voor een origineel exemplaar. Precies dezelfde reden als waarom onderscheidingen nagemaakt worden.
Gebruikersavatar
Comrade
Lid
Berichten: 853
Lid geworden op: 25 dec 2011, 21:37
Locatie: Leiden

Re: Echt of nep HJ mes

Bericht door Comrade »

Ziet er goed uit vanuit deze foto's, geen directe rode vlaggen, maar een foto van de andere kant van het mes en een mooie close up zijn altijd welkom.

Deze heeft al kloppende M-code en correcte stempels voor het model en maker, de schede lijkt me ook goed.
''Drann, drauf, drüber!''
Plaats reactie