Luftwaffe insignes
Luftwaffe insignes
Heb op marktplaats diverse Luftwaffe insignes gekocht en ben benieuwd of jullie mij kunnen vertellen of deze origineel zijn.
Mocht de verkoper ook lid zijn van dit forum, dat wil ik hem nog hartelijk bedanken voor de mooie aankopen.
Morgen krijg ik nog 10 medailles binnen waarvan ik een bericht ga plaatsen in dit forum.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Mvg wesley
Mocht de verkoper ook lid zijn van dit forum, dat wil ik hem nog hartelijk bedanken voor de mooie aankopen.
Morgen krijg ik nog 10 medailles binnen waarvan ik een bericht ga plaatsen in dit forum.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Mvg wesley
Re: Luftwaffe insignes
Ziet er belabberd uit voor het overgrootte deel. Slecht afgewerkt, lelijke finish.....
Ik heb niet veel kennis van Duitse Abzeichen maar gezien de algemene indruk/afwerking/finish van de medailles zie ik er geen originele tussen. Diegene in de rechterbovenhoek ken ik niet eens alszijnde origineel, volgens mij is dat een fantasiestuk.
Verder zitten er zeer exotische exemplaren tussen waarvan sommige origineel duizenden euro's p/s kosten. Erg aantrekkelijk om ergens in Polen te laten namaken.
Ik heb niet veel kennis van Duitse Abzeichen maar gezien de algemene indruk/afwerking/finish van de medailles zie ik er geen originele tussen. Diegene in de rechterbovenhoek ken ik niet eens alszijnde origineel, volgens mij is dat een fantasiestuk.
Verder zitten er zeer exotische exemplaren tussen waarvan sommige origineel duizenden euro's p/s kosten. Erg aantrekkelijk om ergens in Polen te laten namaken.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
- ike75
- Lid
Zonde van de centen.
Slechte afwerking. Zeer goedkope kopieën. Kijk maar eens ter vergelijking bij hiscoll op de site of op deze site van verzamelaars.
Slechte afwerking. Zeer goedkope kopieën. Kijk maar eens ter vergelijking bij hiscoll op de site of op deze site van verzamelaars.
Heb ooit replica's gehad uit Polen en die zagen er een stuk slechter uit als deze.
Sommige van deze zijn aan de achterzijde ook gemerkt.
Heb ze aan een verzamelaar laten zien, hij zegt dat ze origineel zijn.
Hij heeft ze dan ook met de hand kunnen bekijken.
Is er 1 bepaalde waar ik apparte foto's van moet maken zodat jullie een beter beeld hebben bij wat ik hier laat zien.
Sommige van deze zijn aan de achterzijde ook gemerkt.
Heb ze aan een verzamelaar laten zien, hij zegt dat ze origineel zijn.
Hij heeft ze dan ook met de hand kunnen bekijken.
Is er 1 bepaalde waar ik apparte foto's van moet maken zodat jullie een beter beeld hebben bij wat ik hier laat zien.
Waarom dan hier nog eens vragen om meningen als ze allemaal origineel zijn?Wesley92 schreef: Heb ze aan een verzamelaar laten zien, hij zegt dat ze origineel zijn.
Verder; wat heb je er voor betaald? Want doorgaans verraad de prijs of het om repro spul gaat, of dat het echt is.
Als je naar de prijs kijkt denk je dat het replica is,
Maar heb vaker goedkopen dingen gekocht die echt bleken te zijn en voor veel verkocht.
Als je in die handel zit word je wel eens wat aangeboden en heb je geluk.
Dit komt van iemand die het jaren zelf heeft verzameld, en reproductie hoef je niet te verzamelen omdat je dit gewoon simpel kunt bestellen.
De koper het waarschijnlijk snel geld nodig, als je dan de waarde van iets gaat vragen duurt het weken voor je het hebt verkocht.
Maar ik heb 125 euro betaald.
De koper maakt ook geen winst als ze reproducties zijn, want die zijn zelfs nog duurder
Maar heb vaker goedkopen dingen gekocht die echt bleken te zijn en voor veel verkocht.
Dit komt van iemand die het jaren zelf heeft verzameld, en reproductie hoef je niet te verzamelen omdat je dit gewoon simpel kunt bestellen.
De koper het waarschijnlijk snel geld nodig, als je dan de waarde van iets gaat vragen duurt het weken voor je het hebt verkocht.
De koper maakt ook geen winst als ze reproducties zijn, want die zijn zelfs nog duurder
Heb je zelf enig idee wat de waarde is van deze verzameling van 12 stuks als het echt spul zou zijn geweest?Wesley92 schreef:Als je naar de prijs kijkt denk je dat het replica is,
Ik ga er nog steeds van uit dat ze origineel zijn, maar ik wil het zeker weten.
De verkoper had ze liever niet weggedaan maar kon niet anders.
De verkoper heeft ze sinds de jaren 50 verzameld.
Als ik ze vergelijk met replica's dan zien deze er goed uit.
Achterkant is gepopt en afgewerkt. De replica zijn gesoldeerd.
Maar goed ik denk rond de 100 120 euro per stuk.
Achterkant is gepopt en afgewerkt. De replica zijn gesoldeerd.
Maar goed ik denk rond de 100 120 euro per stuk.
- zjopske
- Lid
- Contacteer:
Buy the item, not the story...Wesley92 schreef:Ik ga er nog steeds van uit dat ze origineel zijn, maar ik wil het zeker weten.
Maak voor de lol van iedere abzeichen meerdere foto`s en zet ze eens op het WAF, wellicht dat er iemand is die de abzeichens op waarde weet te schatten en er hééél veel geld voor over heeft

Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Die rechtsboven staat in de catalogus van Detlev Niemann voor 15.000 euro (de originele
)
En er staan er nog een aantal tussen van meer dan 2.000 euro. Alles samen komt dit lot (als ze origineel waren) toch op meer dan 25.000 euro.
Goed verkoopspraatje, goedgelovig en erin getuind.
Niet hopen op originaliteit en de zure pil doorslikken, sorry.

En er staan er nog een aantal tussen van meer dan 2.000 euro. Alles samen komt dit lot (als ze origineel waren) toch op meer dan 25.000 euro.
Goed verkoopspraatje, goedgelovig en erin getuind.
Niet hopen op originaliteit en de zure pil doorslikken, sorry.
Heb er 1 gefotografeerd,
Ik ga anders wel verder zoeken.
Het het merkje onderaan even getekend.
Het is niet magnetisch op de spelt na.
Ik ga anders wel verder zoeken.
Het het merkje onderaan even getekend.
Het is niet magnetisch op de spelt na.
-
- Lid
En jij bent 5 jaar??? Denk het wel. Want zo terug te lezen geloof je nog in sprookjes.
1 simpel voorbeeld. Het fallschirm jäger insigne kost in de stoffen uitvoering nog meer dan wat jij hebt betaald voor deze prullaria. En dan bedoel ik wel de originele stoffen uitvoering.
Snap niet zo goed wat je op een forum komt doen, als er al meerdere mensen zeggen dat het replica is en dan nog stug volhouden" voor mij zijn ze nog steeds origineel ". Ben dan wel benieuwd naar de verzamelaar die ze "in hand"
heeft gehad. Zeer betrouwbaar persoon
Just my 2 cents
1 simpel voorbeeld. Het fallschirm jäger insigne kost in de stoffen uitvoering nog meer dan wat jij hebt betaald voor deze prullaria. En dan bedoel ik wel de originele stoffen uitvoering.
Snap niet zo goed wat je op een forum komt doen, als er al meerdere mensen zeggen dat het replica is en dan nog stug volhouden" voor mij zijn ze nog steeds origineel ". Ben dan wel benieuwd naar de verzamelaar die ze "in hand"
heeft gehad. Zeer betrouwbaar persoon

Just my 2 cents
Hier een link over de SOG Pilot Observers Badge:
http://forum.axishistory.com/viewtopic. ... 7&start=30
Heb even het voornaamste gekopieerd:
The fact that these repros have been cast from original components is what makes them dangerous. We both know that these repros were produced with markings for pretty much all makers (GWL, Deumer, Assmann, IMME, etc - ie wartime badge producing companies, as well as the odd fantasy maker like the "SOG" in a triangle marking) and that the series includes Pilot, Pilot-Observer, Observer and LW Para Badge repros.
http://forum.axishistory.com/viewtopic. ... 7&start=30
Heb even het voornaamste gekopieerd:
The fact that these repros have been cast from original components is what makes them dangerous. We both know that these repros were produced with markings for pretty much all makers (GWL, Deumer, Assmann, IMME, etc - ie wartime badge producing companies, as well as the odd fantasy maker like the "SOG" in a triangle marking) and that the series includes Pilot, Pilot-Observer, Observer and LW Para Badge repros.