Waarde k98

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Gebruikersavatar
hajos
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 29 mei 2013, 15:59

Re: Waarde k98

Bericht door hajos »

Daarom had ik er ook geen probleem mee om een flink bedrag neer te tellen voor mijn nu Blankfire Hembrug M.95 en no.3 karabijn.

Ik kan ze als ik ze niet meer nodig heb dicht laten lassen en vang er meer voor dan ik er voor betaald heb.
Mooie is, wat zichtbaar is is nummer gelijk, dat schijnt waarde vermeerderend te werken met dichtgelaste spullen. (dat het binnenwerk van de grendel een ander nummer heeft ziet niemand wat dat is dan vast gelast)
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
michelbrecht
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:10

Re: Waarde k98

Bericht door michelbrecht »

een dou 44 nr gelijk werkend ik denk rond 800 eu een onklaar exemplaar rond 600 eu denk ik een "dou 44" zijn redelijk zeldzaam ik zelf heb een dot 43 k98 waarde werkende 600 eu een dou 44 zijn nog zeldzamer gewoon zijn er minder van gemaakt en de de meeste dou & dot werden doorgebruikt door israel enz
michelbrecht
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:10

Re: Waarde k98

Bericht door michelbrecht »

volledig nr gelijk, org blauwing 80% dan he
Gebruikersavatar
John8
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:46

Re: Waarde k98

Bericht door John8 »

Onder het serienummer op de kamer staat een grote "X", dit is typisch voor de russian captured geweren.
Meestal zijn deze niet nummergelijk, dus ik zou wel opletten hiermee. Ook zie ik een "rode kleur" in de kolf, ook typisch voor de russian capture.
Die russian capture verminderd wel sterk de waarde...
Plaats reactie