duitse officiers dolk

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: duitse officiers dolk

Bericht door Schwerpunkt »

Hier lees je toch soms mooie fabeltjes hoor.

Als het verhaal niet plakt is ineens de waarde als namaak ook goed...
:mad:
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

Re: duitse officiers dolk

Bericht door Ray76 »

Op marktplaats is de dolk nu ruim 60 jaar???
En waarom zet je er niet bij dat het een replica is??
Hij is niet origineel, zoals je laat overkomen. En dan de prijs :r
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

Re: duitse officiers dolk

Bericht door Ray76 »

Dolk is eraf. Heb wat heen en weer gemaild met Joey. Hulp van mij hoeft hij iig niet meer te verwachten.
Vind dit gewoon neigen naar oplichters praktijken. Ik zal jullie het mailcontact sparen, ik krijg er een nare smaak van in mijn mond. Denk dat ik het zo netjes omschrijf.
Bijlagen
Screenshot_2015-04-07-15-12-04.png
Bobdussen
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 02 mei 2014, 19:19

Re: duitse officiers dolk

Bericht door Bobdussen »

Wat een waardeloos figuur, dit neigt niet naar oplichten maar dit is gewoon een poging tot oplichten.
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: duitse officiers dolk

Bericht door wvd »

Ik zeg meteen bannen van het forum. Wat een triest figuur en dat over de rug van opa nog geen nekschot waard zulke acties.
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: duitse officiers dolk

Bericht door Schwerpunkt »

inderdaad direkt bannen dit soort leden , ga voor kwaliteit ipv kwantiteit.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: duitse officiers dolk

Bericht door sobel »

Het is goed om te zien dat iedereen hier zo betrokken mee is. Het is alles behalve de bedoeling dat leden van dit forum spullen aanbieden op het internet voor origineel waarvan zeker is dat het een replica is. Omdat dit heeft plaatsgevonden buiten het forum om zal hij niet verbannen worden (het heeft immers niet hier plaatsgevonden). Uiteraard zal hij geen onderdeel kunnen uitmaken van het marktplaatsonderdeel op dit forum, de categorie waarbij vertrouwen een belangrijk element is.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: duitse officiers dolk

Bericht door Schwerpunkt »

sobel schreef:Het is goed om te zien dat iedereen hier zo betrokken mee is. Het is alles behalve de bedoeling dat leden van dit forum spullen aanbieden op het internet voor origineel waarvan zeker is dat het een replica is. Omdat dit heeft plaatsgevonden buiten het forum om zal hij niet verbannen worden (het heeft immers niet hier plaatsgevonden). Uiteraard zal hij geen onderdeel kunnen uitmaken van het marktplaatsonderdeel op dit forum, de categorie waarbij vertrouwen een belangrijk element is.
Dus je weet dat hij een valse aanbieding plaatst en dat hij hier publiekelijk leugens verteld en je doet daar niks mee ?
Dat vind ik ongelofelijk.
Ik trek daar mijn conclusies uit , mij zie je hier niet meer. Forums genoeg waar de eerlijke verzamelaars beter beschermd worden van de golf van oplichters die over de forums razen. Je moet hier gewoon je verantwoordelijkheid nemen.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: duitse officiers dolk

Bericht door sobel »

En die verantwoordelijkheid nemen wij zeker, zoals in het bericht te lezen valt zal hij nooit op enige manier ook iets kunnen aanbieden of kopen via het forum. Om even een voorbeeld te nemen; als je bij de Etos iets steelt wil dat niet zeggen dat je bij de Kruidvat niet meer mag komen. Of je hier op het forum blijft ja of nee is uiteraard een eigen keuze, hoewel het jammer zou zijn respecteer ik dat.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: duitse officiers dolk

Bericht door Kugelblitz »

sobel schreef:En die verantwoordelijkheid nemen wij zeker, zoals in het bericht te lezen valt zal hij nooit op enige manier ook iets kunnen aanbieden of kopen via het forum. Om even een voorbeeld te nemen; als je bij de Etos iets steelt wil dat niet zeggen dat je bij de Kruidvat niet meer mag komen. Of je hier op het forum blijft ja of nee is uiteraard een eigen keuze, hoewel het jammer zou zijn respecteer ik dat.
Exact! Daarnaast is dit iets wat zich buiten het forum heeft afgespeeld, dus waar wij in die zin niets mee te maken hebben en/of verantwoordelijk voor zijn. Het verbod op verkoop is een logische en terechte consequentie, aangezien hij heeft laten zien dat hij daarin niet altijd correct is. Hoe hij daarbuiten handelt kun je daaruit niet afleiden en op basis van vermoedens en aannames vinden wij dat we hem niet geheel kunnen/moeten bannen.
Hoe dan ook, zijn imago is reeds flink beschadigd, dus het is aan hem zelf hoe hij daarmee om gaat.

@ Schwerpunkt, ik zie je graag blijven maar de keuze staat je natuurlijk vrij.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: duitse officiers dolk

Bericht door yente »

sobel schreef:En die verantwoordelijkheid nemen wij zeker, zoals in het bericht te lezen valt zal hij nooit op enige manier ook iets kunnen aanbieden of kopen via het forum. Om even een voorbeeld te nemen; als je bij de Etos iets steelt wil dat niet zeggen dat je bij de Kruidvat niet meer mag komen. Of je hier op het forum blijft ja of nee is uiteraard een eigen keuze, hoewel het jammer zou zijn respecteer ik dat.
Volledig gelijk!
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: duitse officiers dolk

Bericht door Schwerpunkt »

sobel schreef:En die verantwoordelijkheid nemen wij zeker, zoals in het bericht te lezen valt zal hij nooit op enige manier ook iets kunnen aanbieden of kopen via het forum. Om even een voorbeeld te nemen; als je bij de Etos iets steelt wil dat niet zeggen dat je bij de Kruidvat niet meer mag komen. Of je hier op het forum blijft ja of nee is uiteraard een eigen keuze, hoewel het jammer zou zijn respecteer ik dat.
Dus dan is mijn vraag wat verder de toegevoegde waarde aan het forum is om dit soort mensen te laten posten...
Hij kan niet kopen en niks aanbieden , maar wel posten...
Je hoeft hier niet dezelfde liberale filosofie toe te passen als in de echte wereld.

De kans dat deze persoon nog veel of iets zal bijdragen is nihil , de schade dat je doet met hierin een naar mijn mening zwak standpunt in te nemen zal eerder een negatief effect hebben op je huidige leden dan wat het effect zal zijn van de persoon ineens te bannen.

Vandaar dat ik hier ook een standpunt inneem , ik wil niks delen op een forum waar oplichters en leugenaars een plaats krijgen.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Ray76
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 19 jan 2014, 11:44

Re: duitse officiers dolk

Bericht door Ray76 »

Zou het jammer vinden dat je hier zou wegblijven Schwerpunkt. Je hebt en brengt veel kennis in je reacties hier.
Kan ik telkens nog van leren.

Ik ben het wel eens met Schwerpunkt. Wat voor nut heeft het om zo iemand hier wel te laten meekijken en te laten posten, en zodoende eigenlijk nog (ongewild vanuit ons) meer feedback krijgt om zo nog wat makkelijker iemand een loer te draaien?
De vergelijking met de Etos en Kruidvat is wel aardig gevonden, maar ik ben echt van mening dat je dit soort figuren moet weren op dit forum. Ik denk dat je het niet moet willen zelfs!!! Staat het forum straks bekend als platform, waar oplichters gewoon kunnen posten en info vergaren. Ok, dat kunnen ze ook ergens anders en ok, ze mogen niets te kopen zetten op het forum hier. Heeft hij ook niet gedaan. Ik weet zeker dat dit een bewuste keus was van hem.
Hij heeft alleen niet in de gaten gehad dat er elders ook leden meekijken.
Dit is gewoon allemaal bewust gedaan. Ik wil anders nog wel de mails posten dmv screenshots. Hierin zie je dat hij zich zelfs daarin op meerdere punten tegenspreekt.
Dolk is ineens 60 jaar, dolk gekregen van opa en daarna had hij hem gekocht van opa, hij had niet overal verstand van en had de dolk daarom gepost hier, om daarna op marktplaats te doen laten blijken dat dit een ;meer dan 60 jaar oude dolk was die hij van zijn opa had.
Baal eigenlijk dat ik zijn beschrijving niet heb ge-screenshot.
Maar goed, ik ben geen beheerder/moderator van dit leerzame forum.
Ik zou hier wel een andere keus maken.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: duitse officiers dolk

Bericht door uniformverzamelaar »

Het forumteam maakt soms toch wel rare kronkels.

Soms is info posten wel belangrijk en langs de andere kant dan weer niet.
De reden die ze dan daarvoor ook aanhalen kan enkel het forumteam verstaan.

Maar deerlijke mensen van een forum afhouden kan je moeilijk. Ban je ze, dan maken ze een ander account aan (bv via een vriend) en dan kunnen ze toch ook alle info lezen. Want zelf posten denk ik niet dat dergelijke kerels nog doen na wat ze hier te leze hebben gekregen.

Maar soms is de lef hoger dan het verstand :)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: duitse officiers dolk

Bericht door Schwerpunkt »

uniformverzamelaar schreef:Het forumteam maakt soms toch wel rare kronkels.

Soms is info posten wel belangrijk en langs de andere kant dan weer niet.
De reden die ze dan daarvoor ook aanhalen kan enkel het forumteam verstaan.

Maar deerlijke mensen van een forum afhouden kan je moeilijk. Ban je ze, dan maken ze een ander account aan (bv via een vriend) en dan kunnen ze toch ook alle info lezen. Want zelf posten denk ik niet dat dergelijke kerels nog doen na wat ze hier te leze hebben gekregen.

Maar soms is de lef hoger dan het verstand :)
Niet elke oplichter heeft verstand van ICT zaken , IP adres kan met de forum software geblokkeerd worden en je hebt steeds een werkend e-mail adres nodig dat niet gebanned is.
De meeste gaan de moeite niet doen om via een vriend in te loggen, kleine oplichters willen snel geld verdienen.
Dus elke drempel dat je kan opwerpen om die mensen buiten te houden is goed. Doen jullie toch ook in Nederland met het water ?
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gesloten