Als het verhaal niet plakt is ineens de waarde als namaak ook goed...

Dus je weet dat hij een valse aanbieding plaatst en dat hij hier publiekelijk leugens verteld en je doet daar niks mee ?sobel schreef:Het is goed om te zien dat iedereen hier zo betrokken mee is. Het is alles behalve de bedoeling dat leden van dit forum spullen aanbieden op het internet voor origineel waarvan zeker is dat het een replica is. Omdat dit heeft plaatsgevonden buiten het forum om zal hij niet verbannen worden (het heeft immers niet hier plaatsgevonden). Uiteraard zal hij geen onderdeel kunnen uitmaken van het marktplaatsonderdeel op dit forum, de categorie waarbij vertrouwen een belangrijk element is.
Exact! Daarnaast is dit iets wat zich buiten het forum heeft afgespeeld, dus waar wij in die zin niets mee te maken hebben en/of verantwoordelijk voor zijn. Het verbod op verkoop is een logische en terechte consequentie, aangezien hij heeft laten zien dat hij daarin niet altijd correct is. Hoe hij daarbuiten handelt kun je daaruit niet afleiden en op basis van vermoedens en aannames vinden wij dat we hem niet geheel kunnen/moeten bannen.sobel schreef:En die verantwoordelijkheid nemen wij zeker, zoals in het bericht te lezen valt zal hij nooit op enige manier ook iets kunnen aanbieden of kopen via het forum. Om even een voorbeeld te nemen; als je bij de Etos iets steelt wil dat niet zeggen dat je bij de Kruidvat niet meer mag komen. Of je hier op het forum blijft ja of nee is uiteraard een eigen keuze, hoewel het jammer zou zijn respecteer ik dat.
Volledig gelijk!sobel schreef:En die verantwoordelijkheid nemen wij zeker, zoals in het bericht te lezen valt zal hij nooit op enige manier ook iets kunnen aanbieden of kopen via het forum. Om even een voorbeeld te nemen; als je bij de Etos iets steelt wil dat niet zeggen dat je bij de Kruidvat niet meer mag komen. Of je hier op het forum blijft ja of nee is uiteraard een eigen keuze, hoewel het jammer zou zijn respecteer ik dat.
Dus dan is mijn vraag wat verder de toegevoegde waarde aan het forum is om dit soort mensen te laten posten...sobel schreef:En die verantwoordelijkheid nemen wij zeker, zoals in het bericht te lezen valt zal hij nooit op enige manier ook iets kunnen aanbieden of kopen via het forum. Om even een voorbeeld te nemen; als je bij de Etos iets steelt wil dat niet zeggen dat je bij de Kruidvat niet meer mag komen. Of je hier op het forum blijft ja of nee is uiteraard een eigen keuze, hoewel het jammer zou zijn respecteer ik dat.
Niet elke oplichter heeft verstand van ICT zaken , IP adres kan met de forum software geblokkeerd worden en je hebt steeds een werkend e-mail adres nodig dat niet gebanned is.uniformverzamelaar schreef:Het forumteam maakt soms toch wel rare kronkels.
Soms is info posten wel belangrijk en langs de andere kant dan weer niet.
De reden die ze dan daarvoor ook aanhalen kan enkel het forumteam verstaan.
Maar deerlijke mensen van een forum afhouden kan je moeilijk. Ban je ze, dan maken ze een ander account aan (bv via een vriend) en dan kunnen ze toch ook alle info lezen. Want zelf posten denk ik niet dat dergelijke kerels nog doen na wat ze hier te leze hebben gekregen.
Maar soms is de lef hoger dan het verstand