Duitse medailles

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Selick
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2017, 18:07

Duitse medailles

Bericht door Selick »

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum, en in het verzamelen van WO2 items.

Ik heb al zeer lang interesse in WO2, maar ik ben nog nooit overgegaan tot de aankoop van items. Na wat opzoek werk merk ik dat dit niet al te simpel is.

Is er iemand aanwezig die via volgende foto's kan zien of er een duidelijk teken is dat ze echt of fake zijn ? Zo ja een geschatte waarde van zulke medailles ?

1. voor zo ver mijn research klopt een kvk2 medaille met zwaarden. 2de klasse ? Deze zou gemaakt zijn uit zinc, en dit is de niet zeldzame variant ? Brons zou de zeldzame zijn ?

Ik zie hier wel geen nummer aanwezig van de fabrikant, deze zou volgens bepaalde websites in de ring moeten geslagen zijn ?
Kvk2.jpg
2. voor zo ver ik gevonden heb is de een EK2 medaille.
Ijzeren kruis 2 voorzijde.jpg
Ijzeren kruis 1 zonder hakenkruis.jpg
alvast bedankt voor de feedback !
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Duitse medailles

Bericht door CollectorWo2 »

Kvk 2e klas is niet zo zeldzaam .
De bronzen versie kost gemiddeld 35/40 euro
De getoonde vind ik niet zo mooie staat.
En als je deze ziet op de site van jim,
https://militariaplaza.nl/medals-13/kvk ... -83-detail
Staat er bij beide een nr op de ring?(werd niet altijd gedaan)

De ek2 moet uit 3 delen bestaan.
gemiddeld 75/80 euro afhankelijk maker.
Selick
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2017, 18:07

Re: Duitse medailles

Bericht door Selick »

Bedankt voor de feedback,

Die kvk van de link staat inderdaad veel netter als de gene die ik gevonden heb, stond aangeboden voor €35 dus zeker zijn geld niet waard ? Ik ben ze tegen gekomen op sites ( wel uit de US neem ik aan omdat ze in dollar geprijsd stonden ) maar de bronzen in slechtere staat als dat voor 125 dollar, is dit dan een andere medaille ? of zijn ze daar gewoon veel duurder ? de gene uit zinc kon stuk onder de prijs van de bronzen vinden. Dus als die zinc is en in slechtere staat is hij eigenlijk niet veel waard ?

voor de EK, ik heb inderdaad gevonden dat hij uit 3 delen moet bestaan, maar wat moet ik daar juist onder verstaan ? zijn het 3 verschillende delen die gegoten zijn en dan aan elkaar gemaakt ?

Geen van beiden hebben volgens mij een nummer in de ring.
Plaats reactie