Duitse M42 ET68 doorgedragen door Noorwegen
-
- Lid
Duitse M42 ET68 doorgedragen door Noorwegen
Goedemiddag, geheel nieuw hier dus vast ook van de domme vragen. Dus excuses daar al voor
Ik heb deze helm gekocht. Ik weet dat de Noren deze helmen door droegen na de oorlog. En dat inmiddels ook wel weer veel van deze helmen weer terug in oude staat zijn gebracht. Deze M42 helm is van de maker ET 68 met de getallen geheel in midden achterzijde van de rand 2579. Waar staan deze laatste getallen voor? Dank alvast voor jullie antwoorden.

Re: Duitse M42 ET68 doorgedragen door Noorwegen
Is het lotnummer. Met andere woorden bij welke batch deze helm is geproduceerd.
-
- Lid
Aan oké dank je wel. Is er nog te achterhalen van welk Duits onderdeel de helm afkomstig is?
- patrickh
- Lid
- Gegeven: 77 keer
- Ontvangen: 48 keer
Bonky schreef:Aan oké dank je wel. Is er nog te achterhalen van welk Duits onderdeel de helm afkomstig is?
Nee.
ET is maker: Eisenhüttenwerke
- earlymb
- Lid
- Ontvangen: 20 keer
- Contacteer:
Helaas niet. Overigens heeft de helm ook verzamelwaarde in zijn Noorse jasje.
De fabrikant is Eisenhüttenwerke Thale en een maat 68 shell is geschikt voor een maat 60-61 binnenwerk. Slechts 10% van alle geproduceerde shells was deze grote maat en is bovendien ook gezocht door re-enactors.
De fabrikant is Eisenhüttenwerke Thale en een maat 68 shell is geschikt voor een maat 60-61 binnenwerk. Slechts 10% van alle geproduceerde shells was deze grote maat en is bovendien ook gezocht door re-enactors.
-
- Lid
Ik vind hem mooi en heeft ook voor mij een verzamelwaarde. Decals zitten er mooi op en hij is gespoten of geverfd met camouflagenet. Dat patroon heeft hij nog steeds. En idd is het binnenwerk maat 61.
- earlymb
- Lid
- Ontvangen: 20 keer
- Contacteer:
De Noren gebruikten rood geverfde binnenwerken maar je hebt wel redelijke kans dat het wel het originele Duitse binnenwerk is dat ze gewoon geverfd hebben.