M40 luftwaffe decal

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

M40 luftwaffe decal

Bericht door ww2 freak »

Wat vinden jullie van dit decal?
Na mijn mening is ie goed
74DC4738-E719-40A8-BF44-7CEC749115B4.jpeg
0DBD4D02-0BAC-4910-8868-65D2C8DDCF0A.jpeg
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: M40 luftwaffe decal

Bericht door Schwerpunkt »

Ik denk het wel , als je vragen over helmen hebt of je wil er eentje kopen vraag altijd de maker en het lot nummer. Dat is altijd handige informatie om de decals mee te toetsen.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: M40 luftwaffe decal

Bericht door johnfrost »

Decal lijkt mij goed, maar wel "sleets". De mate van detail/scherpte van het adelaarsdecal
is van grote invloed op de prijs van een LW helm. Wel aardig is de cammo.
Maar vraag ook scherpe foto's van het binnenwerk, splitpennen, lot number en fabrikantmerk/maat helmschaal.

Voor welke prijs kun je kopen?

Overweeg alles zorgvuldig. Persoonlijk vind ik het op het eerste gezicht aardig, maar gezien de sleetse decal zeg ik .. doorsparen, geld vasthouden en dan een betere helm kopen. Dit zul je slechts tijdelijk waarderen. Twee of drie jaar later ben je er misschien op uitgekeken, omdat je dan kwaliteitsbewuster gaat worden (als het goed is).
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: M40 luftwaffe decal

Bericht door johnfrost »

Een (te) "salty" helmet
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Re: M40 luftwaffe decal

Bericht door ww2 freak »

johnfrost schreef:Decal lijkt mij goed, maar wel "sleets". De mate van detail/scherpte van het adelaarsdecal
is van grote invloed op de prijs van een LW helm. Wel aardig is de cammo.
Maar vraag ook scherpe foto's van het binnenwerk, splitpennen, lot number en fabrikantmerk/maat helmschaal.

Voor welke prijs kun je kopen?

Overweeg alles zorgvuldig. Persoonlijk vind ik het op het eerste gezicht aardig, maar gezien de sleetse decal zeg ik .. doorsparen, geld vasthouden en dan een betere helm kopen. Dit zul je slechts tijdelijk waarderen. Twee of drie jaar later ben je er misschien op uitgekeken, omdat je dan kwaliteitsbewuster gaat worden (als het goed is).
Hoi John

Ja hij is al in mn bezit, vind het een mooie helm binnewerk is ook goed! Alleen geen kinriempje ma prijs was goed, leuke helm voor bij mn verzameling, binnekort maar eens een fototjes plaatsen van mn duitse helmen collectie. Bedankt voor de reactie!
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: M40 luftwaffe decal

Bericht door johnfrost »

Ok... sorry voor mijn iets te kritische reactie dacht dat je evt eerst feedback wilde alvorens misschien te kopen.
Lijkt mij wel een eerlijke helm met wat aardige cammo accenten. In Nederland op de kop getikt?
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: M40 luftwaffe decal

Bericht door johnfrost »

Kinriempjes (originele) Kun je her en daar vinden tussen de 70 en ca 140 euro. Afhankelijk van de staat, maker etc.
Koop wel het Duitse helmen boek van Ken N want daar staat zeer veel informatie met foto's over decals binnenwerken, riempjes enz enz in... het allerbeste en meest complete boek in het Engels geschreven
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Re: M40 luftwaffe decal

Bericht door ww2 freak »

johnfrost schreef:Kinriempjes (originele) Kun je her en daar vinden tussen de 70 en ca 140 euro. Afhankelijk van de staat, maker etc.
Koop wel het Duitse helmen boek van Ken N want daar staat zeer veel informatie met foto's over decals binnenwerken, riempjes enz enz in... het allerbeste en meest complete boek in het Engels geschreven
Ja klopt zie ze vaak genoeg langskomen ma ik voeg liever niks toe aan een helm laat ze meestal hoe ze zijn, weetniet heb dat gewoon haha. Nee hoor is helemaal niet kritisch, ja is een mooie helm van een verzamelaar in belgie half uurtje vandaan van mij.
Dankje voor de tip ga het boek eens bekijken :wink:

Gr timo
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: M40 luftwaffe decal

Bericht door johnfrost »

Boek is een must have! A modern study of German combat helmets. Je kunt het via het Internet ook bij enkele Europese online boekenhandaleren kopen. Stuur je een PM
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: M40 luftwaffe decal

Bericht door Schwerpunkt »

johnfrost schreef:Boek is een must have! A modern study of German combat helmets. Je kunt het via het Internet ook bij enkele Europese online boekenhandaleren kopen. Stuur je een PM
Alleen niet alles in het boek slikken , het boek is door een dealer gemaakt...
Todt decals :zapped:
2de type RAD decal : :zapped:
Round bottom DRK decal :zapped:

Dit zijn er enkele waar helemaal geen bewijs voor is dat ze periode gemaakt zijn en ik heb nooit van die drie eentje gezien die als echt zou kunnen doorgaan.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: M40 luftwaffe decal

Bericht door johnfrost »

Schwerpunkt is terecht scherp. Desondanks zijn staan er in ieder helmen boek wel fouten. Zo ook in enkele camo helmen boeken.
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: M40 luftwaffe decal

Bericht door Schwerpunkt »

johnfrost schreef:Schwerpunkt is terecht scherp. Desondanks zijn staan er in ieder helmen boek wel fouten. Zo ook in enkele camo helmen boeken.
Ik zou zeggen vooral in camo helm boeken. Je gaat nooit een camo helmen boek vinden dat 'de referentie' moet zijn. Normandy 1944 is zo een belachelijk boek vol met fake camo helmen.
Het is een accuut probleem als dealers de referentiewerken moeten schrijven waar wij ons aan vast moeten houden. Het is door de jaren bewezen dat er bewust fouten worden ingezet om verzamelaars geld uit hun zakken te kloppen.

De laatste referentie boeken zijn allemaal op de markt gebracht door grote dealers.
German Helmets inc , Rivervalleymilitaria , Gottlieb , Kelly Hicks en nog vele anderen.
Detlev Niemann bijvoorbeeld die blijkbaar heel veel fake insignes/badges in een referentie boek heeft gepompt om ze dan te kunnen verkopen. Gottlieb zijn SS honor rings boek staat vol fakes ook om ze te kunnen verkopen.
Fraude is schering en inslag in dit hobby dus ogen open en vooral niet naief zijn.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: M40 luftwaffe decal

Bericht door johnfrost »

Hicks heeft voorheen vermoedelijk ook veel valse xx helmen (Champagne decal fraud) als echt laten doorgaan. Is dat bewust gebeurd, of per ongeluk kwestie van onkunde? Er wordt hevig over gedebatteerd via fora her en der.
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: M40 luftwaffe decal

Bericht door johnfrost »

Ik vertrouw ook veel insignes niet. Zelfs bij grotere aanbieders, online shops en veilingen niet. Er zijn veel insigne verzamelaars die "mintys" pogen, maar je kunt beter een gedragen exemplaar met aantoonbare ouderdom hebben in plaats van insignes met een nieuwere look.
Plaats reactie