duitse items

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
fish77
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jul 2015, 17:02

duitse items

Bericht door fish77 »

ik heb deze 3 items in bezit,maar gezien mijn gebrekkige kennis vraag ik jullie mening wat betreft betekenis, originaliteit en waarde
alvast bedankt

achter op het doodshoofdje zit een rzm stempel m1/52
Bijlagen
IMG_1613.JPG
IMG_1612.JPG
IMG_1611.JPG
IMG_1610.JPG
IMG_1609.JPG
IMG_1614.JPG
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: duitse items

Bericht door johnfrost »

Het Luftwaffe Flugzeugfuhrer und Beobachter Abzeichen lijkt mij vals! Zie het matige Hk en de slechte finish en de haak en bevestigingsmechanisme naald. Erg zwak en slecht als je dat her en der met originelen vergelijkt.
De XX skull is iets voor kenners in die materie. Ik heb mij daar nooit in verdiept, dus wacht daarvoor op anderen. Wellicht member LDO die volgens mij wellicht meer zal weten als badges en emblemen kenner.
Het EK1 kan goed zijn ... maar ik kijk vanaf een klein mobiel telefoonscherm. Wacht maar even andere reacties af.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: duitse items

Bericht door LDO »

Ben ook geen super allround onderscheidingen herkenner hoor, maar met een beetje snuffelen komen we vaak een aardig eindje.
Flugzeugführer inderdaad reproductie.
De details geven het weg, heel snel bijvoorbeeld de horizontale streepjes in de poten van de kanarie.
Die ontbreken.
De bladeren in de krans zijn niet gedetailleerd en de swas is niet mooi gevormd.
Dat zijn dingen die niet door de controle kwamen.
Aan de achterkant is hij geschuurd om hem ouder te laten lijken.

De foto's zijn erg onduidelijk maar de M1/52 Totenkopf lijkt ook een copy van een origineel.
De details van de originele zijn verloren gegaan, onder andere de breuklijnen van de schedel en de tanden die je aan de binnenkant ook moet zien doordrukken zijn verdwenen.
De splitten bij een originele zijn zolang als de schedel zelf bijna terwijl ze hier elkaar zo goed als raken.
vergelijk.jpg
Het EK1, moet weer zeggen dat de foto's geen detail studie toelaten.
Maar zo even vlug zeg ik een goede, gedenazificeerde.
Dat laatste vind ik jammer maar er zijn mensen die ze juist daarom weer verzamelen.
Het lijkt me in ieder geval een goede en de pin, haak en rondere binnenhoeken van het frame doen me aan een Steinhauer & Luck nummer 4 denken.
De kern is na gezwart nadat de swas er is uit geslepen .

Groets,
Martin
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: duitse items

Bericht door johnfrost »

Bravo voor Martins feedback!
fish77
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jul 2015, 17:02

Re: duitse items

Bericht door fish77 »

ja sowieso voor al de reacties tnx! kunnen jullie ook een geschatte huidige marktwaarde van deze items geven ?
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: duitse items

Bericht door johnfrost »

Fakes hebben bijna geen marktwaarde... misschien wel indien er mensen in geloven dat het echte items zijn maar voor kenners is het wat de "gek" ervoor geeft. Misschien een prijs in de tientjes. Indien je EK1 eventueel wel echt is (slechte foto's) dan heeft het nog beperkte waarde want gave en niet gedenazificeerde Ek1's Kun je al tussen de 120 en 220 op te kop tikken,
Indien geen zeldzame maker. Maar zonder HK is de waarde drastisch lager en misschien -indien echt - nog maar tussen de 35 en 75 euro.
Het gecombineerde Fluzeugfuhrer und Beobachtungsabzeichen heeft indien het echt zou zijn geweest en afhankelijk van de maker en conditie een waarde tussen de 600 en 1.800 euro en afhankelijk van waar je ziet/koopt.
Bij dealers / webshops het prijzigst.
Omdat je pilotenbadge fake is -ook nog matige- waarde van enkele tientjes. Skull (indien fake?) idem. Mocht je ze vroeg of laat verkopen ..... bied ze dan wel aan zoals je nu vernomen hebt.
Vroeg of laat worden mensen wijzer en komt men -algemeen bedoeld- achter de waarheid door studie of feedback via fora als dit.
Plaats reactie