Dolk Luftwaffe

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Robert1
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2018, 18:44

Dolk Luftwaffe

Bericht door Robert1 »

Goedenavond,

Eerst even kort voorstellen... Mijn naam is Robert, 44 jaar, woonachtig in het hoge noorden. Volledig leek op het gebied van verzamelen maar wil toch heel graag de eerste stappen zetten. Al iets langere tijd op zoek naar een leuke dolk. Nu ben ik iets tegengekomen wat ik de moeite waard vindt. Toch vertrouw ik de dolk niet helemaal en daarom graag jullie mening over deze dolk!
010.JPG
009.JPG
008.JPG
007.JPG
006.JPG
005.JPG
004.JPG
002.JPG
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Dolk Luftwaffe

Bericht door CollectorWo2 »

Dit is eerste model,en moeilijk te vinden en ik zie dat de dolk upgedate is met een luftwaffe adelaar in het midden ,nooit gezien op zo,n dolk als deze.
zeg maar verheerlijkt om het aantrekkelijker te maken om sneller te verkopen.
Met die afbeelding erop is voormij een rode vlag..
Zoiets zou ik nooit kopen met dat erop.
Nogmaals ,ben geen expert in dolken,andere leden op het forum hier weten het wel.

Dutch Daggerman weet er alles van, anders pb mail sturen ;)
Robert1
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2018, 18:44

Re: Dolk Luftwaffe

Bericht door Robert1 »

Hoi Thunderbird,

Bedankt voor je snelle reactie. Dat vermoeden had ik ook over de Luftwaffe adelaar. Ook kon ik nergens vinden dat er ook daadwerkelijk dolken zijn gemaakt hiermee. De huidige eigenaar beweert anders...Blijft toch over dar de dolk volgens mij in redelijke staat is... wat zou hij mogen kosten of opbrengen? Ik ben nog niet zo goed thuis op het forum maar ben zeker van plan om Dutch Daggerman een pb te sturen! Toch de bewering van de verkoper ontkracht willen zien...
Bedankt alvast!
Dutch Daggerman
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2015, 19:47

Re: Dolk Luftwaffe

Bericht door Dutch Daggerman »

Van deze foto's af bekeken, ziet hij er origineel uit. Alleen jammer dat ze een swastika vervangen hebben voor een LW adelaar. Zo is hij nimmer uit de fabriek gekomen. Kan in de tijd aangebracht zijn, maar dat is lastig vast te stellen.
Neem hem anders eens mee naar de beurs in Duiven of Houten. Ik sta daar ook en kijk er graag nog eens goed naar. Waarde is door t gepruts wel minder, ik schat hem op 600 euro. Zou hij 100% origineel zijn, iets van 800 euro. Exacte waarde kan ik je geven als ik hem in handen heb.

Gr. Edwin
Dutch Daggerman
Robert1
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2018, 18:44

Re: Dolk Luftwaffe

Bericht door Robert1 »

Hoi Edwin,

Hartelijk bedankt voor uw snelle reactie.Hier kan ik mee
uit de voeten! Ik vind het ook een mooie dolk ondanks het gepruts. Toch heb ik het gevoel er voor dat geld geen miskoop aan te doen. Mocht ik hem kopen dan neem ik hem zeker mee naar de beurs!

Bedankt voor Uw tijd en advies!

Groet Robert
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Dolk Luftwaffe

Bericht door CollectorWo2 »

Zou hem dan wel minder kopen dan voor 600,weetniet wat degene ervoor vraagt?
Robert1
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2018, 18:44

Re: Dolk Luftwaffe

Bericht door Robert1 »

Hij vraagt er 500 voor
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Dolk Luftwaffe

Bericht door CollectorWo2 »

Zou proberen af te dingen :)
Hij kan dit denk ik niet snel kwijt vanwege die probleem.
Robert1
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2018, 18:44

Re: Dolk Luftwaffe

Bericht door Robert1 »

Ik heb hem 450 geboden... maar hij wil nog niet..
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Dolk Luftwaffe

Bericht door CollectorWo2 »

Ik zou goed nadenken erover, misschien beste ff doorsparen en een betere kopen,dutch daggerman staat op houten en duiven met een stand met mooie dolken :)
johnfrost
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 dec 2017, 01:30
Ontvangen: 2 keer

Re: Dolk Luftwaffe

Bericht door johnfrost »

Robert,
Google eens op trefwoorden “Luftwaffe Borddolch” ... kom je er honderden tegen... ter lering en vergelijk hoe ze eruit dienen te zien.
Je kunt beter een volledig originele kopen en niet een met een aangepast LW adelaartje erop. Gaat je op den duur storen als je goed weet hoe ze eruit dienen te zien.. advies ... nieuwe kansen afwachten..
Plaats reactie