Ik heb deze brieven van een vriend van mij gekregen, de brieven worden allemaal geschreven door Arnold Meyer de oprichter van zwartfront en Steven Barends een dichter, prozaïst en de vertaler van Mein Kampf (Duits

Met vriendelijke groet Max
Beste André van Noort,André.van.Noort schreef:Beste Max,
Graag reageer ik op de briefwisseling tussen Arnold Meijer en Steven Barends. Heb je deze brieven nog in bezit? Ik schrijf momenteel een biografie over de priesterstudent, journalist, politicus en ondernemer Arnold Meijer (1905 - 1965). Hij was vanaf 1934 tot en met 1940 leider van Zwart Front en later vanaf 1940 tot en met 1941 leider van Nationaal Front. Steven Barends alias Dum-Dum schreef voor Meijers blad verschillende artikelen. De brieven zijn zo te zien origineel.
Hartelijke groeten,
André van Noort, Warmond (bij Leiden)
Ik zal kijken of ik ze kan inscannen! De eerste is inderdaad een kopie.patrickh schreef:Moeilijk te zien vanaf foto's of ze origineel zijn.Maar de eerste ziet er wel als kopie uit vanwege de zwarte vlekken.
Dankjewel! Heb ze met toeval in handen gekregen ben er ook erg blij mee!patrickh schreef:Ik moet zeggen, ziet er overtuigend uit, en zeer interessant!