Vraag van beginnende verzamelaar; ik kom er niet achter of de handgrepen van bakkeliet of hout zijn.
Het ziet er uit als iets met vezels, zie foto's. Ene greep genummerd G 12, deze weegt 16 gram, andere greep genummerd G 1, deze weegt 14 gram.
Of is het wellicht zo dat handgrepen met inkervingen altijd bakkeliet zijn?
Bajonet 44 ASW (Euf Hoster) handgrepen
-
- Lid
Re: Bajonet 44 ASW (Euf Hoster) handgrepen
volgens mij bakkeliet hoor, ze zijn er in verschillende tinten. van bijna zwart tot lichtbruin. over die inkepingen in de grepen, dat heb ik ook alleen maar bij bakkeliet gezien. en nooit bij houten greepjes,
er zijn mogelijk uitzonderingen ......dat kan iemand anders misschien beamen.......
er zijn mogelijk uitzonderingen ......dat kan iemand anders misschien beamen.......
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Re: Bajonet 44 ASW (Euf Hoster) handgrepen
Zeker bakeliet! De geribbelde structuur heb je inderdaad nooit bij de houten exemplaren, althans mij niet bekend.Pak88 schreef: ↑28 dec 2020, 20:59 volgens mij bakkeliet hoor, ze zijn er in verschillende tinten. van bijna zwart tot lichtbruin. over die inkepingen in de grepen, dat heb ik ook alleen maar bij bakkeliet gezien. en nooit bij houten greepjes,
Laten we het vooral gezellig houden! 

-
- Lid