Goedeavond,
Ik ben sinds kort actief bezig met verzamelen van luftwaffe objecten . Ik heb al van kleins af veel interesse in militaria en voornamelijk luchtmacht zowel hedendaags als wo2.
Merendeel van mijn huidige verzameling bestaat uit inerte munitie , hulzen , koppen , patches en dergelijke gerelateerd aan de luchtmacht . Maar ben nu stilletjes bezig met uit te breiden naar medailles en insignes van voornamelijk de luftwaffe .
Bij deze mijn nieuwste aanwinst : 1ste model cap badge .
Graag had ik hier meer details over geweten. De maker van deze is mij gekend ( Asmann 1938 )maar ik zou iets meer gedetailleerde info hebben . Kan deze maker geverifieerd worden ? Ik heb al veel forums afgezocht maar vind niet dadelijk iets terug met betrekking tot productie data . Van wanneer tot wanneer zijn deze modellen van deze maker geproduceerd en vanaf wanneer zijn de productieprocessen gewijzigd . Omdat ik toch veel verschillende soorten van afwerking tegengekomen ben en vooral dan de achterkant . In bijlage enkele afbeeldingen. Met vriendelijke groeten.
Raf
Luftwaffe cap badge 1e model
-
- Lid
Re: Luftwaffe cap badge 1e model
nogal specifieke vragen heb je, ik zou aanbevelen om op wehrmacht awards je vraag ook te plaatsen. en de eventuele antwoorden dan ook hier te plaatsen.
-
- Lid
Re: Luftwaffe cap badge 1e model
Ik zal dit eens posten op het wehrmacht forum , ondertussen wel al van warrelics de melding gekregen dat deze repro/fake is . Ik kopieer hier even de laatste reactie These solid backed Assmann cap badges hit the market a little while back, you could buy them in lots, all with their
cardboard sales backing ... sadly they are fakes
Groeten
Raf
cardboard sales backing ... sadly they are fakes
Groeten
Raf