Luftwaffe helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
SignalH
Lid

Luftwaffe helm

Bericht door SignalH »

Hallo,

Hierbij enkele foto's van mijn luftwaffe helm. Zelf verzamel ik geen Duits, althans wat uniformen of uitrusting betreft. Brits en Belgisch is meer mn "ding". Het enige wat ik weet is dat het Luftwaffe is en een vroeg model (gezien de rand).
Het hoe en waarom van deze helm doet wenig terzake, zelf ben ik ook van mening dat het voorwerp voor zich moet spreken en niet het verhaal er rond. Dus graag jullie mening. De foto's mogen gepost worden op een ander forum indien nodig.

Vriendelijke groeten,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

ziet er goed uit! De buitenkant lijkt me zandverf (als camo) ofwel grijs van een heruitgegeven exemplaar :wink: , maar daar twijfel ik aan aangezien de klinknagels vroegoorlogs zijn dus ik hou het bij camo :wink: .

Mooie helm!
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Hele mooie helm SignalH, echt een topstuk! Zover mijn kennis hierin reikt zou ik zeggen dat hij helemaal orgineel is. Top stuk! :D :cheer:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

sander vw schreef:ziet er goed uit! De buitenkant lijkt me zandverf (als camo) ofwel grijs van een heruitgegeven exemplaar :wink: , maar daar twijfel ik aan aangezien de klinknagels vroegoorlogs zijn dus ik hou het bij camo :wink: .

Mooie helm!
Ik vermoed dat dit gewoon luftwaffe blauw is met zandvermend maar dat het op de foto aandoet als grijs vanwege de kleurvervormingen die je krijgt met een camera. Maar wie van ons 2en gelijk heeft zou alleen SignalH zelf kunnen zeggen daar hij de helm thuis heeft liggen en hem onder normaal licht kan bekijken. :)
pionier
Lid

Bericht door pionier »

ziet er meer uit als verf met magnesium korreltjes erin.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

pionier schreef:ziet er meer uit als verf met magnesium korreltjes erin.
Ah great Signal, je helm is dus licht ontvlambaar. :P :lol:
SignalH
Lid

Bericht door SignalH »

Bedankt voor jullie reacties!
De meest kleurrealistische foto is de eerste dus de kleur is donker blauw grijs (maar kleurgevoel is natuurlijk subjectief). D'r zit inderdaad wat structuur in de verf (eerlijk gezegd had ik daar nog niet op gelet) maar niet veel.
Dat magnesium is helemaal nieuw voor mij, maar als hij in de fik gaat heb ik iets goed bij de hand :) ;

Afbeelding

Andere reaties blijven natuurlijk welkom!
willysproject
Lid

Bericht door willysproject »

Mooi ! 8)
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja, erg mooie pot! Luftwaffe helmen doen mij altijd meer dan een Heer helm :).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

RelicHunter44 schreef:Ja, erg mooie pot! Luftwaffe helmen doen mij altijd meer dan een Heer helm :).
Me too!!! :D:D:D
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Mooie originele helm, wel hebben de klinken een beetje een andere kleur wat niet geheel ongewoon is, het binnenwerk zit er te strak in om er eventueel later ingezet te zijn.
Mooie helm 8) , mocht je hem van de hand willen doen dan is er van mijn kant altijd interesse.
Collector of uniforms of the enemy
Fritz
Lid

Bericht door Fritz »

Mooie helm

Ziet er 100% goed uit.
Proficiat :wink:

Mvg
Nick H
SignalH
Lid

Bericht door SignalH »

Iedereen bedankt voor z'n zichtbare en onzichtbare :wink: reactie!

Ik had er goede hoop in dat hij "goed" zou zijn maar het is toch altijd een geruststelling bevestiging te krijgen.

Ik heb nog enkele andere Duitse items, waarover ik graag jullie mening zou hebben, maar voor de duidelijkheid maak ik er telkens een apart topic van.

Vriendelijke groeten,
Plaats reactie