Discussie: wel of niet zeggen dat een item nep is?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Fritz schreef:HAllo mannen.

Wel normaal gezien kom ik hier niet veel meer op dit forum. Waarom? Omdat, zoals hier al gezegd, dit forum bekend staat als "kleuterforum".

Waarom is dat?
Volgens dat ik zie zijn er hier heel veel gasten die commentaar geven zonder eigenlijk te weten wat het is en is het wel origineel of niet.

Overlaatst is hier een helm gepost. Het waren slechte foto's paar zeggen mooie helm, schoon,.. Ik vraag voor betere foto's en ik krijg reactie als je denkt dat het fake is dan ben je mis. Maar geen betere foto's en de topic valt dood. Waarom? ... (iemand uitleg daarvoor?)

Nog een topic over een helm waarvan de eigenaar niet wou aanvaarden dat hij wel degelijk fake was. Ik had gezegd dat het een gekende fake was. Mensen vragen waarom? Maar voor ik kan reageren is het al een gesloten topic omdat er personen het nodig vinden om al hun stomme comentaar naarboven te laten komen. (Waarom is dat nodig??)

Ik had een meding gedaan aan de admin om eens een ingreep te nemen. Misschien zouden er bepaalde personen een terug op de grond komen.

Zeggen of een item fake is of niet?

Om duidelijk te zijn dit is volledig mijn mening.

Om te beginnen de topic, "mijn nieuwste aankoop" zouden ze mogen afschaffen.

Waarom zou da nu nodig zijn? Als je iets nieuws hebt gekocht plaats het dan gewoon bij de discussie groep. Als er geen twijfel over je nieuw item is, dan zal je zeker goeie reacties krijgen, mooi stuk, prachtig exemplaar etc... . Is er twijfel dan zou de persoon die twijfel wil uiten het om te beginnen op een deftige manier formuleren en met KENNIS. Gezond boere verstand is niet voldoende.

Misschien al op gelet of niet maar ik geef enkel reactie wanneer er iemand een duiste helm post. Waarom? Omdat ik enkel dit verzamel, ik moet niet beginnen met uniformen in twijfel te trekken als ik er geen kennis van heb.

Als er mensen negative reactie geven op uw item, is het niet de bedoeling om kwaad te worden, maar eigenlijk het tegenovergestelde. Mensen geven soms veel geld uit aan "ongewild fake". Is het dan niet aangenaam dat je een item die na uw aankoop fake blijkt te zijn terug te kunnen sturen en uw zuur verdiend geld terug te krijgen en aan iets origineels te kunnen besteden?
Misschien een goeie raad, post een item (waanneer mogelijk) op het forum voordat je het koopt, kan veel ellende besparen.

Nick H
Nick, niemand heeft u aangevallen dat je zegt dat iets fake is, je mag zeggen wat je wil als het maar normaal is en niet onbeschoft. Het valt me wel op dat bijna alleen onze zuiderburen(Belgen) hier raar tegen reageren. :|
Raar want ik vind dat ze altijd vriendelijker zijn dan Olanders :wink:
How come..... Heeft het te maken met onze tolerantie???? Tis maar een idee..........
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Fritz schreef:Waarom is dat?
Volgens dat ik zie zijn er hier heel veel gasten die commentaar geven zonder eigenlijk te weten wat het is en is het wel origineel of niet.
Precies. Het laten onderbouwen van dergelijke uitlatingen is denk ik de beste oplossing.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Proos schreef:
Fritz schreef:Waarom is dat?
Volgens dat ik zie zijn er hier heel veel gasten die commentaar geven zonder eigenlijk te weten wat het is en is het wel origineel of niet.
Precies. Het laten onderbouwen van dergelijke uitlatingen is denk ik de beste oplossing.
Inderdaad, ......dus niet gelijk lomp iemand voor zn hoofd stoten (ook al heb je gelijk) maar netjes met een discussie je gelijk aantonen. Zoals ik de vorige posts van sommige lees hebben ze hier geen boodschap aan. Deze mensen hebben van mij uit ook niets op een DISCUSSIEFORUM te zoeken. Denk dat degene waarover ik het heb ook wel weten wat ik bedoel, of ze moeten een plank voor de kop hebben. :?

Jeroen
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Fritz schreef:
Wel normaal gezien kom ik hier niet veel meer op dit forum. Waarom? Omdat, zoals hier al gezegd, dit forum bekend staat als "kleuterforum".

Waarom is dat?

Vind je forums waar bvb een thread gestart word met het onderwerp, wat zit of hoort er in dit, blauwe, rode of groene doosje dan wel een serieus forum/onderwerp?.
Jammer dat jij je zoveel aantrekt van wat een ander vind Frits, daar ik nog altijd uitga van wat mijn eigen ervaringen zijn.
Nogmaals jammer, daar mensen met een specialiteit als jij, een forum als dit alleen maar beter kunnen maken, alleen is dat iets wat je als een uitdaging zien moet.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
fritsj
Lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 20 aug 2005, 09:56
Locatie: Mook

Bericht door fritsj »

Wil je wel de juiste FritZ aanspreken, en niet FritS.

Frits
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

fritsj schreef:Wil je wel de juiste FritZ aanspreken, en niet FritS.

Frits
Gezien de quote kan er geen misverstand bestaan over aan wie dergelijke post gericht is.
Mocht dat wel het geval zijn, dan bij deze mijn welgemeende excuses :) .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

jeroen1944 schreef: Het valt me wel op dat bijna alleen onze zuiderburen(Belgen) hier raar tegen reageren. :|
Raar want ik vind dat ze altijd vriendelijker zijn dan Olanders :wink:
How come..... Heeft het te maken met onze tolerantie???? Tis maar een idee..........
Als je de laatste jaren een beetje de actua gevolgd hebt, denk ik niet dat de Nederlanders de Belgen iets te leren hebben over tolerantie, integendeel.

De kern van de zaak lijkt me ondertussen wel al duidelijk: kritiek geven op een item mag, zolang het maar onderbouwd is. Met het onderbouwen van stellingen heb ik ook minder problemen dan enkele van mijn landgenoten. Als dit forum dan toch bekend staat als een 'kleuterforum', waarom zouden de fakers dan hun inspiratie bij ons komen opdoen. De meeste fakes die hier aangewezen worden, zijn trouwens al gekende reproducties die niet meer worden geproduceerd omdat ze als fake al achterhaald zijn. (Dan heb ik het vooral over de Oost-Europese stukken, waarvan de makers zoiezo niet op dit forum komen gezien ze geen Nederlands kennen)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Tim schreef:
De kern van de zaak lijkt me ondertussen wel al duidelijk: kritiek geven op een item mag, zolang het maar onderbouwd is
Inderdaad Tim, en niet te vergeten met respect en rekening houdend met de gevoelens van zowel poster als je zelf.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Het valt me wel op dat bijna alleen onze zuiderburen(Belgen) hier raar tegen reageren.
Ik vind dat ook nogal een comment die je hier maakt. Denk even aub na voordat je zoiets post...

Jurrie
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Tim schreef:
jeroen1944 schreef: Het valt me wel op dat bijna alleen onze zuiderburen(Belgen) hier raar tegen reageren. :|
Raar want ik vind dat ze altijd vriendelijker zijn dan Olanders :wink:
How come..... Heeft het te maken met onze tolerantie???? Tis maar een idee..........
Als je de laatste jaren een beetje de actua gevolgd hebt, denk ik niet dat de Nederlanders de Belgen iets te leren hebben over tolerantie, integendeel.

De kern van de zaak lijkt me ondertussen wel al duidelijk: kritiek geven op een item mag, zolang het maar onderbouwd is. Met het onderbouwen van stellingen heb ik ook minder problemen dan enkele van mijn landgenoten. Als dit forum dan toch bekend staat als een 'kleuterforum', waarom zouden de fakers dan hun inspiratie bij ons komen opdoen. De meeste fakes die hier aangewezen worden, zijn trouwens al gekende reproducties die niet meer worden geproduceerd omdat ze als fake al achterhaald zijn. (Dan heb ik het vooral over de Oost-Europese stukken, waarvan de makers zoiezo niet op dit forum komen gezien ze geen Nederlands kennen)
Nee, je hebt het nog niet begrepen, onderbouwen en BELEEFD blijven...
snappie.. :wink:
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Jurrie schreef:
Het valt me wel op dat bijna alleen onze zuiderburen(Belgen) hier raar tegen reageren.
Ik vind dat ook nogal een comment die je hier maakt. Denk even aub na voordat je zoiets post...

Jurrie
Jurrie dan moet je de rest van mn post waar dit in stond ook quoten, je rukt het hier helemaal uit het verband..... Lees maar na!!!!
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

Nick, niemand heeft u aangevallen dat je zegt dat iets fake is, je mag zeggen wat je wil als het maar normaal is en niet onbeschoft.
Lees maar enkele oudere topic op na. Ge zou kunnen verschieten.

Greetz
Nick
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Tja ik weet niet welke topics, laat me versteld staan..........
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

Mooyman schreef:

Vind je forums waar bvb een thread gestart word met het onderwerp, wat zit of hoort er in dit, blauwe, rode of groene doosje dan wel een serieus forum/onderwerp?.

Graag iets meer uitleg wat je precies bedoelt!

Jammer dat jij je zoveel aantrekt van wat een ander vind Frits, daar ik nog altijd uitga van wat mijn eigen ervaringen zijn.
Geef eens een vb?

Nogmaals jammer, daar mensen met een specialiteit als jij, een forum als dit alleen maar beter kunnen maken, alleen is dat iets wat je als een uitdaging zien moet.

Wat ik als een uitdaging zie hier is als ik iets post om de reacties te kunnen lezen. De vorige topic ivm helmen waren echt om te lachen.
Bv: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=9959

Ik heb dit al meermaals gezegd. Ik help graag mensen met "helm" vragen iedereen mag me mailen etc... Maar ik wil gerust toegeven dat ik ook zeker niet alles weet. Waar sommige mensen hier soms wel wat last van hebben.

Mvg
Nick
Fritz
Lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 okt 2003, 21:14
Locatie: Belgium

Bericht door Fritz »

jeroen1944 schreef:Tja ik weet niet welke topics, laat me versteld staan..........
Gezocht.
Jammer genoeg te ver weg .

Het was een ronduit fake helm van iemand hier op het forum. En de reacties waren achteraf niet van de poes.

P.S: nu nog altijd overtuigd dat hij origineel was en word regelmatig door gestoken dat ik hem een goeie helm laten terug sturen heb :P
Das maar 1 vb.

Nu ja dat is niet het belangrijkste.

Wat die Hollanders en Belgen betrefd.
Ik denk wel dat de belgen iets lichtgevoeliger zijn dan Hollanders.

Nick
Plaats reactie