Discussie: wel of niet zeggen dat een item nep is?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
fritsj
Lid

Bericht door fritsj »

Ik stel voor om deze discussie nu maar eens te beëindigen. Voor je het weet zitten we een paar honderd jaar terug, toen Nederland en België nog 1 waren. Na 5 pagina's zijn we er nog niet over uit en straks wordt het alleen nog maar persoonlijk. Laten we er maar van uitgaan dat iedereen met goede bedoelingen antwoord geeft. In mijn optiek zijn er ook maar 2 mensen die bepalen of iets origineel is, en dat zijn de koper en verkoper. Ik heb gezegd. Uch.

Frits
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

fritsj schreef:Ik stel voor om deze discussie nu maar eens te beëindigen. Voor je het weet zitten we een paar honderd jaar terug, toen Nederland en België nog 1 waren. Na 5 pagina's zijn we er nog niet over uit en straks wordt het alleen nog maar persoonlijk. Laten we er maar van uitgaan dat iedereen met goede bedoelingen antwoord geeft. In mijn optiek zijn er ook maar 2 mensen die bepalen of iets origineel is, en dat zijn de koper en verkoper. Ik heb gezegd. Uch.

Frits
Akkoord, maar dan even een voorbeeld hoe het werkelijk moet en net gegaan is. Met dank aan Relichunter, oprecht!

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=10224

Kijk, dit is juist en hoort zo. Perfect!
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Fritz schreef:
Mooyman schreef:

Vind je forums waar bvb een thread gestart word met het onderwerp, wat zit of hoort er in dit, blauwe, rode of groene doosje dan wel een serieus forum/onderwerp?.

Graag iets meer uitleg wat je precies bedoelt!

Jammer dat jij je zoveel aantrekt van wat een ander vind Frits, daar ik nog altijd uitga van wat mijn eigen ervaringen zijn.
Geef eens een vb?

Nogmaals jammer, daar mensen met een specialiteit als jij, een forum als dit alleen maar beter kunnen maken, alleen is dat iets wat je als een uitdaging zien moet.

Wat ik als een uitdaging zie hier is als ik iets post om de reacties te kunnen lezen. De vorige topic ivm helmen waren echt om te lachen.
Bv: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=9959

Ik heb dit al meermaals gezegd. Ik help graag mensen met "helm" vragen iedereen mag me mailen etc... Maar ik wil gerust toegeven dat ik ook zeker niet alles weet. Waar sommige mensen hier soms wel wat last van hebben.

Mvg
Nick

Beste Nick,

Wat ik bedoel mag duidelijk zijn maar het is geen moeite je dat eens uit te leggen.
Bedoelde was, dat er op sommige andere fora ook vragen/discussies gevraagd/gevoerd worden met een hoog "kleuter" gehalte.
Als voorbeeld een vraag wat er in een bepaalt onderscheidingsdoosje met dito kleur hoort.

Dat je bepaalde topics omtrent een helm om te lachen vind is nu net een reactie die een ander mogelijk verkeerd kan interpreteren.
Dat is dan nu ook net wat ik bedoel met het discreter/respectvoller omgaan met je mede forumleden.

Niemand is alwetende goeroe in dit verzamelgebied, zodat we juist in een forum als dit van elkaar kunnen leren, maar ook is gezelligheid een grote reden tot verblijf op een forum als deze en dat willen we nog wel eens "vergeten".
Want ook na die mogelijk hoogoplopende discussie moeten desbetreffende leden weer met elkaar door op het forum.
Jammer dat je het zo negatief inziet Nick, daar ik je persoonlijk "hoog" aan sla aangaande je kennis omtrent Duitse stahlhelmen en ik op die manier mogelijk nog iets van jou op steken kon.
Collector of uniforms of the enemy
Plaats reactie