E.K. II

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
SignalH
Lid

E.K. II

Bericht door SignalH »

Hallo,

Voor de derde maal, in navolging van "Lufwaffe helm" & "Luftwaffe Schipke", wil ik beroep doen op jullie kennis.
Zoals steeds geen verhaal maar enkel het voorwerp.
Bijkomende foto's op aanvraag en ze mogen gepost worden op andere forums.

Alvast bedankt voor jullie mening!

Afbeelding

Afbeelding
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Hoewel de staat niet echt denderend is, ziet hij er wel origineel uit op het eerste gezicht.
Bestaat het kruis uit 3 delen? (Kan je een dun papiertje naast de swastika onder de rand schuiven?)
Zie ik daar een makersnummer in de ring? En is de ring helemaal gesloten, toegesoldeerd, of zit er een kleine opening in.
SignalH
Lid

Bericht door SignalH »

Tim,

Er kan papier tussengeschoven worden.
In de grote ring staat inderdaad een cijfer met een "4" in. Het tweede getal is moeilijk leesbaar. De grote ring (ik neem aan dat je die bedoelt) is toegesoldeerd.

Hopelijk is dit positief :)
Giel
Lid

Bericht door Giel »

SignalH schreef:Tim,

Er kan papier tussengeschoven worden.
In de grote ring staat inderdaad een cijfer met een "4" in. Het tweede getal is moeilijk leesbaar. De grote ring (ik neem aan dat je die bedoelt) is toegesoldeerd.

Hopelijk is dit positief :)
Hallo,

Dat is een zeer goed teken. Het eerste cijfer zou een 2 moeten zijn. De maker is 24 "Arbeitsgemeinschaft der Hanauer Plakettenhersteller, graveur und ziselierung, Berlin Hanau am Main"als ik zo het kruis bekijk, zij staan enorm bekend door het gebruik van "wideframes". Hun makerstempels zijnaltijd een beetje onduidelijker.
Als je jou ek2 met een ander ek2 zal vergelijken, zal je merken dat de zilveren kader groter is dan dat ander ek2.
Bijzonder ek2, wat soms voor een paar euro's meer word verkocht :wink:
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Voila, drie op drie dus :wink:

Het lint ziet er ook origineel uit, wil je nog iets zekerder zijn hou het dan even onder de blacklight. Normaal gezien licht het witte gedeelte van het lint nauwelijks op.
SignalH
Lid

Bericht door SignalH »

Giel en Tim,

Bedankt voor jullie deskundige uitleg :!:

In dit item kan ik dus ook weer gerust zijn. Het blijft natuurllijk jammer dat het in een minder goede staat is :cry: . Maar beter een afgeleefd origineel dan een piekfijne repro. En daarbij mogen we niet vergeten, het heeft "den orlog" meegemaakt :wink:

Vriendelijke groeten
Plaats reactie