info over dit duitse geweer
- killingspree
- Lid
luc
deze is wel degelijk orgineel !
maak je maar niet druk want ik backbone staan ook foute !
als het de k98 is die ik in de handen heb gehad is deze zeker orgineel !!!
hij is niet byf gestempeld maar dat hoeft ook helemaal niet !
dat is grote onzin dat alleen die dat hebben gemaakt ! er zijn zelfs met stempelen van serie nummer grote fouten gemaakt die in het boek niet vermeld staat. er is zelfs een partij op de " markt " gekomen in 1939 die 1940 gestempeld waren ! ( ra ra hoe kan dat ) dus pin je maar niet te zer vast op de backbone. leuk boek maar helemaal niet 100% waterdicht !
daarbij, fallschirmjager kan maar absoluur niet alleen fallschirmjager ! deze werden ook vaak gebruikt bij motor en paarden en veel door commando troepen !
niels
deze is wel degelijk orgineel !
maak je maar niet druk want ik backbone staan ook foute !
als het de k98 is die ik in de handen heb gehad is deze zeker orgineel !!!
hij is niet byf gestempeld maar dat hoeft ook helemaal niet !
dat is grote onzin dat alleen die dat hebben gemaakt ! er zijn zelfs met stempelen van serie nummer grote fouten gemaakt die in het boek niet vermeld staat. er is zelfs een partij op de " markt " gekomen in 1939 die 1940 gestempeld waren ! ( ra ra hoe kan dat ) dus pin je maar niet te zer vast op de backbone. leuk boek maar helemaal niet 100% waterdicht !
daarbij, fallschirmjager kan maar absoluur niet alleen fallschirmjager ! deze werden ook vaak gebruikt bij motor en paarden en veel door commando troepen !
niels
- killingspree
- Lid
add:
ja dit klopt luc
probeer jij me maar eens een k98 met je blote handjes open te draaien !!!! dit lukt jou never of nooit. je zult hem dan heel heet moeten worden tot dat de blauwe troep er uit loopt en daarbij zit de draad bij de gewonen k98 helemaal rond om en niet half !
dus nee luc, het idee is goed maar je hebt absoluut geen gelijk !
niels
zo als ik al zij , elke K98 draait uit elkaar tussen de loop en de kamer
ja dit klopt luc
probeer jij me maar eens een k98 met je blote handjes open te draaien !!!! dit lukt jou never of nooit. je zult hem dan heel heet moeten worden tot dat de blauwe troep er uit loopt en daarbij zit de draad bij de gewonen k98 helemaal rond om en niet half !
dus nee luc, het idee is goed maar je hebt absoluut geen gelijk !

niels
- luc
- Lid
- Gegeven: 1 keer
- Ontvangen: 2 keer
niels ik weet ook dat het boek geen 100% betrouwbaar is maar waar zit dan het klik systeem om hem vast te zetten ?killingspree schreef:add:
zo als ik al zij , elke K98 draait uit elkaar tussen de loop en de kamer
ja dit klopt luc
dus nee luc, het idee is goed maar je hebt absoluut geen gelijk !![]()
niels
ik ben in bezit van een .22 geweer met demonteerbare loop en ik kan u verzekeren zonder een kliksysteem zit de loop niet vast
het kan natuurlijk ook zijn dat het de bedoeling was voor deze 98 er één te maken met demonteerbare loop maar niet is doorgegaan wegens onbekende redenen
ik heb wel geen zin om hier mijn wapens de loop open te draaien om te zien hoe het er uit ziet

fotos zonder het houtwerk zouden helpen
- killingspree
- Lid
hee luc
als je backbone of the wehrmacht hebt ( wat jij ook hebt ) zul je zien dat het demonteer mechanisme op het hout werk zit !
nou, dit is niet het orginele hout werk dus daar moet je niet van uit gaan
toevallig ken ik de gene waar bij jeroen deze weg heeft gehaald en heb ik dus ook de overblijfselen van het orginele houtwerk gezien ! waar dus WEL degelijk ijzerwerk opzat. niet veel want dat was verheen maar wel orginele flaps aan de zijkant !
als je backbone of the wehrmacht hebt ( wat jij ook hebt ) zul je zien dat het demonteer mechanisme op het hout werk zit !
nou, dit is niet het orginele hout werk dus daar moet je niet van uit gaan
toevallig ken ik de gene waar bij jeroen deze weg heeft gehaald en heb ik dus ook de overblijfselen van het orginele houtwerk gezien ! waar dus WEL degelijk ijzerwerk opzat. niet veel want dat was verheen maar wel orginele flaps aan de zijkant !
- luc
- Lid
ok , ik heb het houtwerk niet gezien maar ben nog niet volledig overtuigd
blz 290 onderste foto , de huls heeft een kleine inkeping aan de onderkant , toon me op foto dat hij dat ook heeft , zo ja dan hebt u een pilsje tegoed van mij (ciney)
blz 290 onderste foto , de huls heeft een kleine inkeping aan de onderkant , toon me op foto dat hij dat ook heeft , zo ja dan hebt u een pilsje tegoed van mij (ciney)
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
- killingspree
- Lid
- Richard1976
- Lid
- Contacteer:
- killingspree
- Lid
- Richard1976
- Lid
- Contacteer:
- luc
- Lid
héhé , het pilsje is nog niet verdiend

een goede foto van de huls , het stuk aan de linkerkant zou helpen
ik ben al van jaren en zie zo goed meer
begrijp wel jullie hebben hem al in gezien , ik niet .
als ik kijk naar de fotos zie ik nog iets , hoe ligt de loop vast aan het hout ? ik zie niets om hem vast te shroeven ( behalve die snelbinder)

een goede foto van de huls , het stuk aan de linkerkant zou helpen
ik ben al van jaren en zie zo goed meer

begrijp wel jullie hebben hem al in gezien , ik niet .
als ik kijk naar de fotos zie ik nog iets , hoe ligt de loop vast aan het hout ? ik zie niets om hem vast te shroeven ( behalve die snelbinder)
- killingspree
- Lid
- Sbas
- Lid
En ook de experts denken dat deze wel degelijk een goede is...wat ook vermeld staat is dat dit exemplaar wel degelijk voor de FJ werd ontwikkeld als voorloper vd fg-42...dan wel of niet gebruikt door cavelerie enz is dus blijkbaar bijzaak!
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=118613
Sbas
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=118613
Sbas