Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Peter schreef:Bundeswehr, ofwel het leger van het naoorlogse Duitsland. Ik heb ook een paar die ik gebruik om in de tuin te werken. Sorry!
Wat zijn zo de voornaamste verschillen tussen een Bundeswehr paar en een paar uit de oorlog?
Die riempjes hadden de oorlogse exemplaren niet, de zolen zien er anders uit, bovenaan was er bij de oorlogse geen dubbele naad.
Nog andere?
Peter schreef:Bundeswehr, ofwel het leger van het naoorlogse Duitsland. Ik heb ook een paar die ik gebruik om in de tuin te werken. Sorry!
Wat zijn zo de voornaamste verschillen tussen een Bundeswehr paar en een paar uit de oorlog?
Die riempjes hadden de oorlogse exemplaren niet, de zolen zien er anders uit, bovenaan was er bij de oorlogse geen dubbele naad.
Nog andere?
Sorry, uitleg vergeten.. Bundeswehr hebben inderdaad de gespjes, maar ook de zolen zijn anders. Daar waar bij Wehrmacht-Heer laarzen de zolen met spijkers zijn beslagen, zijn bij de Bundeswehr-Heer laarzen de lederen zolen bedekt met een kunststoffen loopvlak en hak. Ook de dubbele naad aan de bovenrand hadden de oorlogse exemplaren niet. ( Ik weet het, argumenten erbij! Notabene mijn eigen opmerking.... )