Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ik heb enkel hetgene gekregen dat je kan zien bovenaan de topic, ik heb mij niet moeten aanmelden , wat ik dus wel niet versta hoe ze dan aan mijn naam komen? Op die email stond dus uitleg over dat bod en een link naar de regels van ebay, zou dit dus z'on spoof kunnen zijn
Nogmaals. Als je op 1 van de links klikt en iets wil moet je je aanmelden. Dan hebben ze je gegevens.
Dit was een spoofbericht, Ebay verzend dergelijke zaken namelijk nooit via emails.
Je kan dit allemaal nalezen op de Ebay website.
eBay werkt met "verboden woorden"; woorden als SS en Hitler worden opgezocht en met één muisklik (of zelfs automatisch) verwijderd. Ik zou me niet te veel zorgen maken. Ze kunnen jou als bieder niets maken. Dit was gewoon een mededeling dat het object waarop je aan het bieden was verwijderd is.
Als verkoper kan je na een aantal zulke verwijderde veilingen een tijdje geschorst worden
(ik spreek uit ervaring )
Zoals reeds vermeld ging het om een item dat volgens de Ebay regels niet mocht aangeboden worden en daarom heeft de Ebay Police het verwijderd en jou een mail gestuurd om te zeggen waarom je bod gecancelled werd...
Als je echt geïnteresseerd bent in die foto, zou je misschien toch een rechtstreekse overeenkomst met de verkoper sluiten... Z'n huidige vraagprijs is waarschijnlijk minder dan dat het hoogste bod zou geweest zijn....
Ja ik heb dat ook eens nagekeken van die spoofmail, normaal zou je het moeten kunnen herkennen als je zo'n mail krijgt, bv dat ze je gegevens moeten hebben of dat er wat moet gewijzigd worden aan men account. Ik dacht eerst dat ik die mail gekregen had omdat het van ebay in Duitsland was, dat er misschien ginder andere regels gelden, maar nu ik eens gekeken heb staat er ook in vermeldt dat er geen tekens van de ss mogen instaan of van het hk maar wel op postzegels . Ik had beter in het begin dat ik op ebay ging eens goed de regels gelezen maar normaal gezien zou de verkoper zijn foto's niet eens op ebay mogen gezet hebben, dus als leek kan je dan wel eens goed verschieten
btw eventjes vermelden dat ik geen reactie ontvangen heb van die spoofmail, dus zal het dan gewoon verboden geweest zijn om dat artikel aan te bieden op ebay, grtz
Wilco Vermeer schreef:Mensen toch, lees op Ebay eens de berichten over "Spoof".
Je hebt namelijk een zogenaamd "spoof" bericht gekregen. Met dergelijke berichten proberen bepaalde lieden jou je inlognaam en wachtwoord afhandig te maken. Als je op 1 van de links klikt, kom je op een site die lijkt op een Ebaysite en wordt je gevraagd je in te loggen. Als je dat doet, hebben ze je wachtwoord en kunnen ze handelen uit jou naam.
LET OP: NOOIT OP DIT SOORT MAILS REAGEREN. DE ENIGE MAILS DIE DOOR EBAY WORDEN VERZONDEN ZIJN DE BEVESTIGINGSMAILS VAN JE BOD EN OF JE JE BOD WINT MET ALTIJD EEN LINK NAAR HET ITEM ZELF.
Ik heb in mijn adresboek van outlook, het meldardes staan voor spoof berichten: spoof@ebay.nl
Stuur je spoofmail daarheen door met doorsturen, je zal zien dat in je doorgestuurde mail het plaatje van Ebay ineens weg is. Dit is een kenmerk van een spoofbericht. Je krijgt heel snel een mail terug met de uitslag of het een spoofbericht was.
LAAT JE NIET FOPPEN DOOR DEZE CRIMINELEN
ik heb vandaag een email teruggekregen van spoof en daarin wordt vermeld dat het geen spoofemail is maar een automatische email van ebay