SS markeringen
- Giel
- Lid
In het DAK hebben nooit SS eenheden gezeten... Veel succes met je zoektocht naar SS gemarkeerde DAK webbing ...german collector schreef:dat weet ik zo niet Pioneer ik zal eens kijken of daar wat van bekend is.
Het lijkt mij dat als gewone koppels ss gestempeld werden, dat het ook wel mogelijk is dat DAK koppels ook gestempeld werden.
Nogmaals ik zal eens rondkijken![]()
wat vind jij trouwens van die stempeling op het stukje bestek dat hier getoond wordt?(Pioneer)
Ik heb daar wel een btj mijn twijfels bij, wat is jouw mening?
En ook jij moet je stellingen onderbouwen.
-
- Lid
Giel jij was een btj te snel met je oordeel.
Als je goed gelezen had dan had je gezien dat ik het op wou zoeken, of hier wat over bekend was.
Tenminste ik neem aan dat je het tegen mij had, dat ik mijn dingen moest onderbouwen?
Dus als iemand info. gaat zoeken, dap probeert ie het te onderbouwen lijkt me
Maar ik heb er i.d.d niks over kunnen vinden.
En arie je had gelijk, in Italie wel.
En Giel probeer het de volgende keer op een andere manier te brengen.
Als je goed gelezen had dan had je gezien dat ik het op wou zoeken, of hier wat over bekend was.
Tenminste ik neem aan dat je het tegen mij had, dat ik mijn dingen moest onderbouwen?
Dus als iemand info. gaat zoeken, dap probeert ie het te onderbouwen lijkt me

Maar ik heb er i.d.d niks over kunnen vinden.
En arie je had gelijk, in Italie wel.
En Giel probeer het de volgende keer op een andere manier te brengen.

- Michael
- Lid
- Contacteer:
- Stijn
- Lid
Waffen SS uniformen werden over het algemeen niet gestempeld met een SS-stempel, Schirmmützen en andere hoofdbedekking als Schiffchen soms wel. Partijkleding daarintegen wel, daaraan zat een RZM (Reichs Zeug Meisterei) etiket. Koppelsloten van de SS werden o.a. gestempeld met Gez. Ges. (wettelijk beschermd). Ander materiaal werd over het algemeen niet gestempeld (denk aan laarzen, gasmaskerbus, schep, riem[soms wel], Y-riem, helm[behalve de plaatjes op de helm was de helm zelf niet speciaal SS gestempeld], bajonethouder enz.)
De Waffen SS is naar mijn weten niet ingezet in Afrika, daar was het korps onder Rommel voor. In Italie en andere zuidelijke landen als Griekenland en Joegoslavie is de Waffen SS WEL ingezet. Tropenuniformen zijn er voor de Waffen SS dan ook wel geweest (er staat een voorbeeld in het boek van Andrew Mollo) maar er werd ook erg veel geimproviseerd.
Maar dat stukkie bestek is echt hoor
Groetjes Stijn
De Waffen SS is naar mijn weten niet ingezet in Afrika, daar was het korps onder Rommel voor. In Italie en andere zuidelijke landen als Griekenland en Joegoslavie is de Waffen SS WEL ingezet. Tropenuniformen zijn er voor de Waffen SS dan ook wel geweest (er staat een voorbeeld in het boek van Andrew Mollo) maar er werd ook erg veel geimproviseerd.
Maar dat stukkie bestek is echt hoor

Groetjes Stijn
-
- Lid
- Harro
- Lid
De SS was geen elite eenheid en kreeg zijn spullen gewoon uit dezelfde voorraden als de Heer via het Heeres-Waffenamt.german collector schreef:Bijna alles van de ss werd wel gestempeld.
Ook omdat dit een elite eenheid was, waarbij men dus duidelijk onderscheid wilde maken tussen de ss en de gewone wehrmacht.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
-
- Lid
- Contacteer:
WA1 en WA2
weet een van de heren soms ook of WA1 en WA2 door de SS zijn
gebruikt.
het is geen WaA nummer maar WA1 en WA2.
ik hoor het wel
mvg
fred
gebruikt.
het is geen WaA nummer maar WA1 en WA2.