Overduidelijk namaak

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Roel,
dat was nu net DE opmerking die hier diende te komen! Serieus! Als er een foto van indertijd bestaat wordt het idee van het slot geloofwaardiger, maar zegt dat nog niks over dit slot in het bijzonder.
Ik zelf ben er, zoals ge al hebt kunnen lezen, sceptisch over.

Wellicht dat een foto uitkomst brengt....... :wink:

Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Sorry dat ik hier onderbreek, over dit denken sommige mensen teveel in de richting van de "Dachau" kraagspiegels. Dit is gewoon een gedemolesteerd koppelslot! Dit durf ik met 100% zekerheid zeggen, ik denk dat dit gemaakt is in een of andere schuur in Lithouwen. Voor mij is dit pure namaak.
Jr.


NOTE: dachau kraagspiegels zijn kraagspiegels met een soort "jute" binnen/ondervoering waarvan sommige verzamelaars heilg van overtigd zijn dat dit wo2 is en andere niet.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

jammer dat Wolf die foto niet meer heeft geplaatst, dat zou misschien meer duidelijkheid kunnen geven.
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

hetzelfde geldt voor de Dachau SS degens, ik geloof het niet, maar als repro's een goed verhaal meekrijgen, wordt het al snel echt. ook zijn er SS dolken, met een onbekende eickhorn mark (smooth tail). in geen enkele catalogus komen ze voor, maar men zweert erbij, nou, mij niet gezien.

ik denk echt dat de repro industrie onderschat wordt, dat is volgens ikke een giga markt.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

jr. schreef:Sorry dat ik hier onderbreek
Hoef je jezelf denk niet voor te veronderschuldigen, laatste post voor jou was één jaar geleden, dus ze zullen er wel niet zoveel problemen mee hebben. :wink:

Rick
Gesloten