Ik heb te horen gekregen dat de Poa kraagpatten origineel zijn. Nu kreeg ik een mailtje van een canadees dat ie mijn Poa patjes wou ruilen voor een 14th ss div. Galicia leeuw arm schild.
Zou dit een mooie ruil zijn? En wat is dit precies voor iets? En wat is dit voor divisie? Ik zal de man eens om foto's vragen en het hier posten.
Mij te ruil aangeboden. 14th SS div. Galicia arm schild
-
- Lid
-
- Lid
De 14e SS Waffen-Grenadier divisie van de SS van gerekruteerd uit Oekrainers in 1943 en genoemd naar een streek in de Oekraine, Galicie. De divisie nam slechts een keer aan de strijd deel en had daarna iets om over na te denken. Zoveel zelfs dat ze daarna weinig actie meer gezien heeft. De divisie capituleerde in 1945. Een armschild zal een zelfde soort schild zijn als bv. de Nederlandse vrijwilligers hadden op de ondermouw, maar ik weet niet of ook deze divisie dit soort emblemen had. Ik zou inderdaad eerst fotos opvragen en vooral bijzonder goed uitkijken met wat je doet op dit gebied. Of het een goede ruil is? Ik zou het wel doen mits het schild origineel is, maar dit is voor iedereen persoonlijk. Of het financieel gezien voordelig is durf ik niet te zeggen.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
-
- Lid
Ja ik zou het inderdaad ook doen. Ik kan helaas geen foto vinden van een soortgelijk schildje
Om goed te weten wat je doet moet je eigenlijk een prijsindicatie hebben, alleen deze moet ik je helaas schuldig blijven...
Het klinkt in ieder geval veel belovend!

Het klinkt in ieder geval veel belovend!

Groeten R.
Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
-
- Lid
- Roel R.
- Lid
- Contacteer: