Mij te ruil aangeboden. 14th SS div. Galicia arm schild

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
pionier
Lid

Mij te ruil aangeboden. 14th SS div. Galicia arm schild

Bericht door pionier »

Ik heb te horen gekregen dat de Poa kraagpatten origineel zijn. Nu kreeg ik een mailtje van een canadees dat ie mijn Poa patjes wou ruilen voor een 14th ss div. Galicia leeuw arm schild.

Zou dit een mooie ruil zijn? En wat is dit precies voor iets? En wat is dit voor divisie? Ik zal de man eens om foto's vragen en het hier posten.
Fahnenjunker
Lid

Bericht door Fahnenjunker »

De 14e SS Waffen-Grenadier divisie van de SS van gerekruteerd uit Oekrainers in 1943 en genoemd naar een streek in de Oekraine, Galicie. De divisie nam slechts een keer aan de strijd deel en had daarna iets om over na te denken. Zoveel zelfs dat ze daarna weinig actie meer gezien heeft. De divisie capituleerde in 1945. Een armschild zal een zelfde soort schild zijn als bv. de Nederlandse vrijwilligers hadden op de ondermouw, maar ik weet niet of ook deze divisie dit soort emblemen had. Ik zou inderdaad eerst fotos opvragen en vooral bijzonder goed uitkijken met wat je doet op dit gebied. Of het een goede ruil is? Ik zou het wel doen mits het schild origineel is, maar dit is voor iedereen persoonlijk. Of het financieel gezien voordelig is durf ik niet te zeggen.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
FELIX
Lid

Bericht door FELIX »

Ja ik zou het inderdaad ook doen. Ik kan helaas geen foto vinden van een soortgelijk schildje :| Om goed te weten wat je doet moet je eigenlijk een prijsindicatie hebben, alleen deze moet ik je helaas schuldig blijven...
Het klinkt in ieder geval veel belovend! :)
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Kom op. Niemand die er meer van weet? Lijkt wel of er steeds minder word gepost.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

wat moet je nog weten? je weet wat voor een divisie het was en wat een armschild is.
Ik heb er geen kracht meer voor
german collector
Lid

Bericht door german collector »

dat ben ik i.d.d met vincent eens.
wat wil je nog meer weten dan?
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

pionier schreef:Kom op. Niemand die er meer van weet? Lijkt wel of er steeds minder word gepost.
Steeds meer wordt er alleen gepost als men er echt iets vanaf weet. Dat is een hele vooruit gang. Reactie's waar je iets aan hebt zijn beter dan 10 x, ik denk dat... reactie's.
Plaats reactie