Hermann Goring en Adolph Galland-foto

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Bjorn
Lid

Hermann Goring en Adolph Galland-foto

Bericht door Bjorn »

Wat vinden jullie van deze foto?

Groetjes, Bjorn

Afbeelding
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

heel heel erg mooi, als je hem ooit kwijt wilt hou ik me aanbevolen.

mag ik vragen wat je er ong voor betaald hebt? ik wil het namelijk vergelijken aangezien ik een foto met adolf hitler kan kopen!
Thomas
Lid

Bericht door Thomas »

Roel R. schreef:heel heel erg mooi, als je hem ooit kwijt wilt hou ik me aanbevolen.

mag ik vragen wat je er ong voor betaald hebt? ik wil het namelijk vergelijken aangezien ik een foto met adolf hitler kan kopen!
De foto is wel een reproduktie, die heb ik al 10 keer op ebay te koop aangeboden gezien. De hele boel (van elke PK-Foto maakte ze zeker 50 kopies) komt van een Duitse die ze zogezegd "op de rommelmarkt gevonden heeft". Ze zegt er wel bij dat het reprodukties zijn, maar ze worden door anderen herverkocht als originelen.

Waarde is 5 EUR.
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Hoi Thomas,

Kun je de naam van de verkoopster geven?
Ik heb de foto niet nogeens gezien en de verkoper zei dat ie origineel is...
en hij lijkt mij ook origineel...

Groetjes, Bjorn
Thomas
Lid

Bericht door Thomas »

BjornSpiN schreef:Hoi Thomas,

Kun je de naam van de verkoopster geven?
Ik heb de foto niet nogeens gezien en de verkoper zei dat ie origineel is...
en hij lijkt mij ook origineel...

Groetjes, Bjorn
Wel de originele verkoopster (met haar is niets mis, ze zei duidelijk dat het om kopies gaat) is *adlerauge*. Ik heb wel al gemerkt dat mensen die bij haar kopen ze weer doorverkopen als echte.

Ja, de foto lijkt echt, ik weet het, ik heb er ook van de reeks, maar het zijn oude (?) kopies van PK-opnames. Het neemt niet weg dat het zéér mooie fotos zijn natuurlijk, maar je moet oppassen dat je je niet blauw betaald aan iets dat het niet waard is.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

is dit ook een van die foto;s?

Afbeelding
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Ja, die heb ik ook te koop zien staan.
Dat vind ik ook een hele mooie!!!

Groetjes, Bjorn
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ja,allebei mooie foto's.

Robin.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

ik heb hem gekocht bjorn :)
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Super!

De verkoper was 'traummauspower' of iets dergelijks he??
Daar heb ik de mijne vandaan en ze had deze ook te koop,

Mooi!

Groetjes, Bjorn
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

inderdaad, de foto's zijn waarschijnlijk wel post war he!
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Ze zijn in ieder geval oud....maar of het nu een originele is of een oude nadruk, dat weet ik nog niet.
Maar ik ga dat wel even uitzoeken.

Groetjes, Bjorn
Ik heb het aan een verzamelaar gevraagt en die zei dat het moeilijk te zien was, maar dat het in ieder geval om een oude nadruk zou gaan, als het een nadruk is. (dus het is geen nieuwe nadruk)
Thomas
Lid

Bericht door Thomas »

BjornSpiN schreef:Ze zijn in ieder geval oud....maar of het nu een originele is of een oude nadruk, dat weet ik nog niet.
Maar ik ga dat wel even uitzoeken.

Groetjes, Bjorn
Ik heb het aan een verzamelaar gevraagt en die zei dat het moeilijk te zien was, maar dat het in ieder geval om een oude nadruk zou gaan, als het een nadruk is. (dus het is geen nieuwe nadruk)
*zucht*

Ik heb dit toch al uitgelegd? Traummauspower is trouwens gewoon een andere naam van adlerauge, allebei dezelfde verkoopster. Trouwens, lezen jullie de tekst van de veilingen niet? Is nogal belangrijk hoor :roll: Dat ze oud zijn, tja, dat is gemakkelijk na te maken natuurlijk. Heb hier een foto die er ook "oud" uitziet maar het is pure namaak uit Amerika.

Dit is wat ze ('traummauspower') bij elke veiling plaatst:

"zum Angebot kommt aus der Auflösung einer Privatsammlung - diverse Kriegsmarine, Luftwaffe,Heer,Elite Fotos/Portraits/Halbportraits/Gruppenaufnahmen/Hoffmann orig.Postkarten usw.., Die Bilder stammen aus den 2.WK.und aus den Nachkriegs Jahren,diese wurden auch bei Kameradschaftstreffen verteilt,teilweise Abzüge auf Agfa, Agfa Lupex,Leonard,Brovira-Fotopapier!Format meist 9x6 cm und größer ! Sehen sie auch meine anderen Auktionen !!! WORLD WIDE SHIPPING !!!"

Het ALLEMAAL reprodukties trouwens, ze verkoopt dezelfde sets nu al 6 maanden. Heb zelf van haar 4 foto's gekocht. Het zijn kleine kleine kopies van PK-foto's, het gaat natuurlijk niet om privaat-foto's.

Ze verkoopt ze wel aan een schappelijke pijs, maar nog steeds méér dan dat ze waard zijn. De meesten halen met moeite een waarde van 5 EUR.

Trouwens, Bjorn, je denkt toch niet dat je een originele privaatfoto van Goering én Galland voor een buy-it-now-prijs van 8 euro kan krijgen? :roll:
Thomas
Lid

Bericht door Thomas »

Hier is de foto van Roel weer;

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... gory=15504

En binnenkort wordt de foto van Robin ook wel nog eens aangeboden. Ze zijn zo uniek als een paar schoenveters vrees ik.
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

En waarom zal dat volgens jou dan niet kunnen, Thomas???

Omdat ze weggaan voor veel meer?
Je kunt ook weleens geluk hebben he!

Wie niet waagt, wie niet wint, en voor hetzelfde geluk was ie wel echt geweest! :x
En dan had je wel anders gekeken!
Plaats reactie