DAK officiers jasje (General)

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
TheDon
Lid

DAK officiers jasje (General)

Bericht door TheDon »

Ik heb een DAK officiers jasje van waarschijnlijk een Generaal. Het is een repro maar wel een mooie. Wat zou zoiets waard zijn (incl insignia ed) en is het een reproductie met de juiste insignia en ranktekens?
Alvast bedankt!

Afbeelding
TheDon
Lid

Re: DAK officiers jasje (General)

Bericht door TheDon »

Niemand enige kennis van DAK uniformen?
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Dat is maar net wat voor waarde je aan repro plakt, voor mij heeft het 0 euro waarde. Een ander zou je er misschien 50 euro voor geven.
TheDon
Lid

Bericht door TheDon »

Roel R. schreef:Dat is maar net wat voor waarde je aan repro plakt, voor mij heeft het 0 euro waarde. Een ander zou je er misschien 50 euro voor geven.
Ondanks dat het repro is denk ik dat het voor een verzamelaar met een niet al te grote beurs wel aantrekkelijk kan zijn. Ik heb een dergelijk uniformjasje nog niet eerder gezien en daarom denk ik dat hij nog wel een bepaalde waarde heeft.
SignalH
Lid

Bericht door SignalH »

Een verzamelaar met niet al te grote beurs kan beter even sparen en iets deftigs origneels kopen ipv dit spul.

Een reenactor zou misschien interesse kunnen hebben, maar om direct Genraal te gaan "spelen" :lol:
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Komt nog bij dat de Afrikakorps armelband aan de verkeerde kant zit.

Het EKII 1939 lintje moet een EKII 1914 zijn met Wiederholungsspange of men moet de Spange van het EKI verwijderen, dit is afhankelijk van de datum van het EKI, 1914 of 1939.
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

TheDon schreef:
Roel R. schreef:Dat is maar net wat voor waarde je aan repro plakt, voor mij heeft het 0 euro waarde. Een ander zou je er misschien 50 euro voor geven.
Ondanks dat het repro is denk ik dat het voor een verzamelaar met een niet al te grote beurs wel aantrekkelijk kan zijn. Ik heb een dergelijk uniformjasje nog niet eerder gezien en daarom denk ik dat hij nog wel een bepaalde waarde heeft.
Ik denk het niet...
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

denk het ook niet, zou hem persoonlijk in de openhaard gooien :)
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

je moet maar eens goed op het net kijken of naar grote internationale beurzen gaan, dan zul je zien dat je nog wel meer van die jasjes kunt kopen en het geen uniek stuk is en naar mijn mening geen enkele waarde heeft
Michael
Lid
Contacteer:

Bericht door Michael »

Tegenwoordige maken ze alles na in 't oosten ... Ik denk niet dat een echte verzamelaar geïnterreseerd is in namaak spullen, ik denk dat het messchien wel aantrekkelijk is mensen die graag 'oorlogje spelen'.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Ik zou mijn geld hier niet aan uitgeven. Je haalt het geld dat je ervoor betaald er nooit weer uit als je hem verkoopt. Ook vermoed ik dat het een beetje een samenraapsel is van verschillende reprospullen. Spaar maar gewoon even door en koop orgineel spul, daar heb je meer aan. :) ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie