Vraag over Duitse helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
soldat
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jul 2005, 17:50
Locatie: Den Haag

Bericht door soldat »

sumpftarn schreef:Op ebay duitsland staat momenteel ook een helm die aangepast is door
de lokale hobbyclub aldaar.

Onder het motto, hoe verne*k ik een leuke bodemvondst
zal ik de link posten.

[/img]http://cgi.ebay.de/HELM-2-WK-WEHRMACHT- ... dZViewItem
De buitenkant ziet er goed uit, maar wat voor binnenwerk zit daar in :?
En hebben ze de binnenkant nou ook nog rood geverfd :?
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Bericht door asjemenou »

sumpftarn schreef:Op ebay duitsland staat momenteel ook een helm die aangepast is door
de lokale hobbyclub aldaar.

Onder het motto, hoe verne*k ik een leuke bodemvondst
zal ik de link posten.

[/img]http://cgi.ebay.de/HELM-2-WK-WEHRMACHT- ... dZViewItem
Mooie binnenhelm dat zeker. Is dit geen binnenhelm van een bouwvakkershelm? Voor de rest mooie helm; Sieht sehr schön aus, oder?
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Hmmm ik heb al gezegd dat ik geen verstand heb van helmen, dus misschien slaat deze opmerking als een tang op een varken. Maar ik vind het toch aardig prijzig, 110.00 Euro (=Direct Kopen) voor een helm zonder duidelijke decals. Er zit wel vaag wat op, maar of dat er nou makkelijk opgezet is, of dat het nu echt van (ruim) 60 jaar terug is... "I doubt it"

En de binnenkant van de helm vind ik nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. :|

En wat ik ook raar vind is dat zijn beoordeling op private staat. Een beetje dealer wil in mijn ogen juist laten zien dat hij goed beoordeeld wordt. Geeft net dat extra beetje vertrouwen, voor mij iig. Net als die Antik-Sammler toen op Ebay.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Een groot deel van de antwoorden op te vragen staat gewoon in de advertentie te lezen:
DIE INNENAUSSTATTUNG IST NICHT ORGINAL UND WURDE DATIERT AUF DAS JAHR 1973, ICH VERMUTE DASS SIE AUS EINEM HELM DER NVA DER DDR, ODER POLNISCHE VOLKS ARME STAMM. INNEN SEITE WURDE MIT EINE DUNKELROTE FARBE KONSERVIERT.
Vrij vertaald:
Het binnenwerk is niet origineel en komt uit 1973. Ik vermoed dat het hier gaat over een helm van het NVA of het Pools leger. De binnenkant werd met een rode verf geconserveerd.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Binnenhelm

Bericht door asjemenou »

Inderdaad. Bij nader inzien lijkt het binnenwerk inderdaad op een Poolse naoorlogse helm. De binnenhelm van een Oostduitse NVA helm ziet er toch iets anders uit dan deze.
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Buitenkant is nog wel mooi, maar de binnenkant! :shock:
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

LKP schreef:Hmmm ik heb al gezegd dat ik geen verstand heb van helmen, dus misschien slaat deze opmerking als een tang op een varken. Maar ik vind het toch aardig prijzig, 110.00 Euro (=Direct Kopen) voor een helm zonder duidelijke decals. Er zit wel vaag wat op, maar of dat er nou makkelijk opgezet is, of dat het nu echt van (ruim) 60 jaar terug is... "I doubt it"

En de binnenkant van de helm vind ik nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. :|

En wat ik ook raar vind is dat zijn beoordeling op private staat. Een beetje dealer wil in mijn ogen juist laten zien dat hij goed beoordeeld wordt. Geeft net dat extra beetje vertrouwen, voor mij iig. Net als die Antik-Sammler toen op Ebay.
ik zou het niet doen, voor 100 euro zijn er veel mooiere duitse helmen
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

denk je nou dat je een helm kan vinden voor 110 euro met decal?? En nog origineel ook? Als je er een vind mag je me direct pb'tje sturen
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

ik zeg niet dat je voor die prijs een helm met decal enz hebt, maar dat er voor die prijs wel wat mooiere originele zijn, (mischien zelfs met binnenwerk)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

ging ook niet echt om wat jij poste maar om wat je quote van LKP

"Maar ik vind het toch aardig prijzig, 110.00 Euro (=Direct Kopen) voor een helm zonder duidelijke decals"
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

oke misverstand
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Je moet eBay van Duitsland maar eens volgen. Gaan veel duitse helmen voor een klein prijsje!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

ja en veel rotzooi op ebay de
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Inderdaad!!
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

ebay vind ik zowieso bagger om op te kijken,
doe mij maar marktplaats werkt veel overzichtelijker :D
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Plaats reactie