Post hier je k98's ( en toebehoren )
- killingspree
- Lid
Post hier je k98's ( en toebehoren )
hee freaks
het zou leuk zijn als je hier je k98 plaats
ook zou het tof zijn hier het fabrieks nummer jaartal en eventueel serie nummer te vermelden.
vermeld ook of deze nummer gelijk is of dat hij dingen mist ( of je nog dingen zoekt ) wellicht heeft iemand anders nog iets liggen
ook andere toebehoren zoals een ZF41, Wintertrekker, HUB23 ( geluidsdemper) en dergelijke zijn welkom. bajonetten lijkt me niet zo'n goed idee er bij te vermelden daar er daar nog 100000000 van zijn en iedereen er wel 1 heeft zowat haha
ik ga van start met een foto die ongetwijfeld bij jullie bekend is maar ik post hem om van start te gaan
BYF uit 1943. Scope montage is BNZ 43 gestempeld en de scope is een vroegoorlogse ( net voor oorlogse ) Sirius scope. deze firma heeft de oorlog niet overleefd ( na horen van andere door een paar juist gemikte bommen van de janks, zonde )
hij is niet nummer gelijk daar het een Russian Captured is. wel is hij helemaal compleet met pompstok, muzzelcap en riem.
deze k98 beschikt ook nog over een ORGINELE k98 wintertrekker. zoals jullie kunnen zien met MOD 98 en S gestempeld
ook heeft deze een Sniper safety. deze safetyes werden ontwikkeld omdat de normale safety in de weg zat bij de scope en dus lastig. bij een laag liggende scope ging die er nog niet eens onderdoor
let get on with it !
het zou leuk zijn als je hier je k98 plaats
ook zou het tof zijn hier het fabrieks nummer jaartal en eventueel serie nummer te vermelden.
vermeld ook of deze nummer gelijk is of dat hij dingen mist ( of je nog dingen zoekt ) wellicht heeft iemand anders nog iets liggen
ook andere toebehoren zoals een ZF41, Wintertrekker, HUB23 ( geluidsdemper) en dergelijke zijn welkom. bajonetten lijkt me niet zo'n goed idee er bij te vermelden daar er daar nog 100000000 van zijn en iedereen er wel 1 heeft zowat haha
ik ga van start met een foto die ongetwijfeld bij jullie bekend is maar ik post hem om van start te gaan
BYF uit 1943. Scope montage is BNZ 43 gestempeld en de scope is een vroegoorlogse ( net voor oorlogse ) Sirius scope. deze firma heeft de oorlog niet overleefd ( na horen van andere door een paar juist gemikte bommen van de janks, zonde )
hij is niet nummer gelijk daar het een Russian Captured is. wel is hij helemaal compleet met pompstok, muzzelcap en riem.
deze k98 beschikt ook nog over een ORGINELE k98 wintertrekker. zoals jullie kunnen zien met MOD 98 en S gestempeld
ook heeft deze een Sniper safety. deze safetyes werden ontwikkeld omdat de normale safety in de weg zat bij de scope en dus lastig. bij een laag liggende scope ging die er nog niet eens onderdoor
let get on with it !
- luc
- Lid
- Gegeven: 1 keer
- Ontvangen: 2 keer
Niels begint met een sniper , dus we volgen hem
ac 41 nr gelijk en een vroege zf41 uitvoering ,K98 kompleet met pomstok - draagriem
hier ziet u de bevesteging, zonder de gleuf
met zf 41 gemonteerd (zf41 /1)
de draagcontainer voor de zf
ac 41 nr gelijk en een vroege zf41 uitvoering ,K98 kompleet met pomstok - draagriem
hier ziet u de bevesteging, zonder de gleuf
met zf 41 gemonteerd (zf41 /1)
de draagcontainer voor de zf
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
- luc
- Lid
- killingspree
- Lid
- luc
- Lid
-
- Lid
- Julian
- Lid
jij ook bedankt, nu 3 mensen mij hebben verteld dat deze ''Piet'' (of hoe hij dan ook mag heten) een oplichter is, ga ik de K98 dus zeker niet kopen, ik stuur hem nu meteen een mailttje dat ik geen intresse meer heb...german collector schreef:Julian,
kijk uit met die Piet, alex simon en de andere 80 namen die die gozer gebruikt.
Het is een dikke oplichter volgens mij.
Niels was er ook al achter geloof ik(helmovertrek)
Bedankt voor de waarschuwingen!
Gr. Julian
-
- Lid
- Contacteer:
- Sbas
- Lid
Hier is mijn juweeltje...nummer gelijk op de veiligheid na en een borg schroefje. Hij is LW gemerkt en in een hele nette staat. Het is eveneens de hierboven geposte k98 een S/42 1937. Hij heeft verder nog een L&F 1936 gemerkte draagriem (dankzij Fred). Ook zijn erzowel weimar als WaA stempels te vinden...Serienummer: 9957
Sebas
PS: Eric idd only 18+
Sebas
PS: Eric idd only 18+
- luc
- Lid
die waren nog zo witsturmman schreef:Owh Luc, hoe heb jij die letters en cijfers gekleurd, of waren die nog zo wit?
Sebas
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 59 keer
- Ontvangen: 103 keer
Witte letters en cijfers
Ik denk niet dat ie de letters/stempels op het geweer geschilderd heeft. Het zal wel talkpoeder zijn om de letters/stempels duidelijker op de foto te doen overkomen. Trucje wat wel vaker gedaan wordt. Ik zelf bezit geen Mauser K98. Misschien koop ik er ooit nog eens één. Zoals Niels al schreef bij de opening van deze topic, geen k98 bajonetten want daar heeft iedereen er wel één van. Hij heeft vast gelijk want ik heb er ook één, zal 'm dus niet plaatsen hier. O ja, ik heb ook nog een k98 patronentas uit 1915; http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=10885sturmman schreef:Owh Luc, hoe heb jij die letters en cijfers gekleurd, of waren die nog zo wit?
Sebas