Mauser 1889

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Gaat gij naar da valieske op zoek, dan houdt ik mijn oogskes open voor een 89 of 98 voor U! Ik zal eens rondvragen!

Mat. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Mattie schreef: (Ja, ja beste Nederlanders; bij ons zijn alle lange grendelwapens, gemaakt tot en met 1918 schietklaar vrij! Iedere Belgische verzamelaar mag dus zonder papieren een Enfield Nummero 1 of een Geweer 98 of karabijn 98a vrij hebben!)

Het leven is oneerlijk :lol: :lol: :lol:

Mattie. :)
Ik ga asiel zoeken in België!! :P
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Peter,
vraag asiel aan op humanitaire gronden! (Verzamelen van militaria valt daar volgens mij wel onder! :P )

Naast het feit dat wij veel meer vrije wapens kennen dan in Nederland moet een onklaar wapen ook niet aan zoveel onzinnige regels voldoen als in Nederland; bij ons is een geweer onklaar als de afsluiter en de loop kapot zijn. In Nederland moet ge dan nog twee kilo laswerk toevoegen dat vooral maar niks meer beweegt of bij een (half-)automatiek moet gans dat spel in twee helften gezaagd zijn!
Da's te onnozel voor woorden. Nee, dan ben ik toch fier op onze wapenwet! :lol:

Stijn
Lid

Bericht door Stijn »

De Nederlandse wapenwet zuigt zwaar.
Ik vind het ook nergens op slaan, als je kijkt naar de Europese Unie.
Je rijd zo met een volgens de Duitse of Belgische wet onklaar gemaakt geweer Nederland in bij wijze van spreken.
En Nederland is het enige land waar men zo extreem moeilijk doet over grendel geweren e.d.
Natuurlijk vind ik het wel fijn als mijn buurman geen werkende K98k onedr zijn bed heeft liggen, maar wapens in twëeen zagen enzo, dan kan je het wapen net zo goed weggooien, het ziet er daarna namelijk NIEt meer uit!
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Ziet ge! Stijn, kom ook naar hier manneke! Emigreer naar het Zuiden!

Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

ik hoor het al, ik moet 30 km naar het zuiden verhuizen :)
chris
Lid

1889 belg mauser

Bericht door chris »

Wie heeft er een demil te koop?
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Mattie schreef:Peter,
vraag asiel aan op humanitaire gronden! (Verzamelen van militaria valt daar volgens mij wel onder! :P )

Naast het feit dat wij veel meer vrije wapens kennen dan in Nederland moet een onklaar wapen ook niet aan zoveel onzinnige regels voldoen als in Nederland; bij ons is een geweer onklaar als de afsluiter en de loop kapot zijn. In Nederland moet ge dan nog twee kilo laswerk toevoegen dat vooral maar niks meer beweegt of bij een (half-)automatiek moet gans dat spel in twee helften gezaagd zijn!
Da's te onnozel voor woorden. Nee, dan ben ik toch fier op onze wapenwet! :lol:

Gelijk heb je! Ik denk dan ook dat ik in België asiel ga aanvragen op humanitaire gronden! ;) Serieus: in Nederland wordt nogal hysterisch gereageerd op het verzamelen van militaria in het algemeen en wapens in het bijzonder. Op z,n minst ben je een Nazi ( de meesten zien het verschil niet tussen Duitse militaria of US militaria ) of ga je een overval plegen met je demil wapen ( "daar kan je mee dreigen" zeggen ze dan, dat kan met een groot keukenmes ook... ). Erg overspannen allemaal.... Niets tegen geregistreerd bezit, integendeel! Maar zodra een lid van een schietvereniging door het lint gaat en z,n wapen gebruikt komt Justitie meteen controleren op de vereniging en is er een acute ledenstop. Over het aanscherpen van de regels nog maar te zwijgen! Ik vind dat er wetten moeten zijn omtrend wapenbezit, maar ik vind dat men de verzamelaar de gelegenheid moet bieden demil wapens te verzamelen ter vollediging van het geheel. In Normandië bestormden de Geallieerden het strand niet met de blote handen.
Daar is 'ie weer!
littlebelgiansoldier
Lid

Bericht door littlebelgiansoldier »

ik denk dat het nog een tijdje zal duren voordat je een mod 89 zal vinden.
ze zijn namelijk zeer zeldzaam

mvg Enzo
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Dit is een oud topic, laatste post was dec. 2003....weet niet of dit nog actueel is (dat er nog naar dat wapen gezocht word)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Plaats reactie