een jongen in nood

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Om terug te komen op het idee te verzamelen met een beperkt budget: het is zo dat ( hoewel ik zelf geen Duits verzamel, maar US.. ook niet echt goedkoop overigens.. )Duitse militaria uit wo2 over het algemeen nogal aan de prijs is.... ik begrijp dat je een Duitse infanterist bij elkaar wil zoeken maar wat ik niet begrijp is dat je genoegen neemt met reprouniformen. Ik weet dat Duits erg duur is en ik kan me voorstellen dat het onbereikbaar lijkt, maar ik denk dat het zonde van je geld is om repro te kopen, tenzij je ook aan re-enactment doet. Het kán zo zijn dat je uiteindelijk toch orgineel spul wil omdat repro toch het nét niet is en dan zit je met repro die je met verlies moet verkopen. Repro is in aanschaf ook behoorlijk duur, maar het behoudt zijn waarde niet, in tegenstelling tot orginele spullen die alleen maar in waarde stijgen omdat het steeds schaarser wordt. Mijn advies aan jou is: sparen voor de items! Uitrustingsstukken zijn over het geheel genomen nog betaalbaar, en nog goed verkrijgbaar. De broeken en jassen zijn nogal duur, maar geloof me: het voelt beter even te wachten en te sparen voor een orgineel item dan voor een "goedkope" repro te gaan.... je betaald dan wel 600 euri voor een jasje in een mindere conditie, maar het is wél een echte! Niemand van ons is miljonair, en wat mijzelf betreft: ik ontzeg me zelf veel om m,n items te kunnen betalen, ik ga zelden tot nooit uit/naar de kroeg ( ik maak het thuis wel gezellig met m,n maten, maar goed ik ben dan ook geen 20 meer ) en leg geld aan de kant voor m,n hobby. Militaria uit wo2 ( ook US ) is nogal duur, en je kan je geld maar één keer uitgeven dus moet je prioriteiten stellen! Als je 50 euro naar de disco brengt drink je een mooie koppelriem weg, moet je maar denken. Let wel: dit is mijn persoonlijke mening, en zeker geen aanval! Je zult uiteindelijk met orgineel spul veel gelukkiger zijn dan met repro, lijkt mij zo, omdat orgineel spul een tastbare geschiedenis heeft en repro niet.
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie