Weet iemand mischien de waarde van deze foto?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
bartdb4
Lid

Weet iemand mischien de waarde van deze foto?

Bericht door bartdb4 »

Hallo,

Ik heb deze foto hier al een tijdje liggen, en zou graag de waarde ervan willen weten voordat ik hem weg doe.
Het is een mooie gedetaileerde LW foto, en op de achterkant staat iets over kreta 1943 (hij is uit een album gescheurd dus is niet meer zo goed leesbaar). hier een scan: Afbeelding

een heeft een Flak abzeichen zo te zien en een schutzen koord ofzoiets..

Groeten, Bart
Mike Hazeleger
Lid

Bericht door Mike Hazeleger »

10-20 eurie?... ligt er maar aan wat de gek ervoor betaald :)!
'From my rotting body, flowers shall grow and I am in them and that is eternity'
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Mooie foto overigens... :)
bartdb4
Lid

Bericht door bartdb4 »

Bedankt! :) ik vind het zelf ook een mooie foto, maar ik spaar overigens geen Luft waffe spullen.. :wink:
wat zijn de rangen eigenlijk? obergefreiter?

Groeten, Bart
Leroy
Lid

Bericht door Leroy »

Laat ik nou net wel van Luftwaffe houden. :P
bartdb4
Lid

Bericht door bartdb4 »

als je interesse hebt zeg dan maar! :P
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

WHAHAHA 10-20 eur, grappenmaker! Als jij dat voor elke foto betaald mag je er bij mij wel een paar tientallen afnemen!

Sbas
bartdb4
Lid

Bericht door bartdb4 »

maar zijn die ook zo mooi? kreta is naar mijn weten zeldzaam, en het is een duidelijke foto.
борьба за нашу родину вы трус!
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

FJ op kreta is zeldzaam, men denkt dat alles waar kreta op staat meteen zeldzaam is. Je moet kijken naar de zaken die erop staan, niet de plaats. Dan zouden alle fotos van Rotterdam ook knaken waard zijn omdat er FJ's gevochten hebben. Ik heb laatst 8 van zulke piccas verkocht zonder FJs voor 9eur ;)

Kijk die SANI en die Shutzenschnur enz maakt de foto leuk maar niet zeldzaam!

Sbas
bartdb4
Lid

Bericht door bartdb4 »

Sorry maar dat bedoelde ik niet, het is zo te zien tijdens oorlogs tijd op kreta aangezien ze gasmaskers uit de bus dragen en er zijn daar achter nog gasten met fietsen. Het is ook wat de ''gek evoor geeft'' maar 2,50 vind ik ZELF niet genoeg. Wat jij vind mag je ook zeggen maar ik ga hier verder geen discussie van maken. Dus weer ff On-topic.

Groeten, Bart
борьба за нашу родину вы трус!
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

ehm je vraagt wat die waard is, vervolgens zegt iemand wat hij er van vindt en dan is dat off topic? Persoonlijk vind ik die foto nooit geen 20 euro waard. Dan mag je dus echt een idioot vinden die dat er voor geeft. Je kan al foto's van goring kopen voor 25 a 30 euro! en denk toch dat die wat zeldzamer zijn. Prijs voor deze foto, zo rond de 5 euro denk ik en dan is dat nog goed betaald ook.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
haepers22
Lid
Contacteer:

Bericht door haepers22 »

ik denk dat als je op de juiste persoon valt op ebay of waar dan ook, dat die toch wel een mooie prijsje voor neertellen.
Helemaal mooi is het natuurlijk als je een paar freaken hebt, wat absoluut die foto willen hebben , als die gaan opbieden, kan je voor verrasingen komen te staan.

ik heb ook al tot 80, 90 euro geboden voor een foto van fort eben-emael

dus gelijk ze hier in België zeggen " wat de gek ervoor geeft" :)
Voor elk probleem is er een oplossing.
Aangezien er voor dit probleem geen oplossing is, is er ook geen probleem
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

ja maar waarschijnlijk was die foto herkenbaar. Naast het feit dat alleen op de achterkant vna de foto Kreta staat, ziet niemand dat die daar gemaakt is. Dus weg waarde.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Persoonlijk denk ik dat de foto voor een Kreta / Para verzamelaar wel een waarde heeft tussen de 10 en 15 euro.

Het is duidelijk dat de foto in Zuid Europa is gemaakt kijkend naar de vegetatie, plus hij is gemarkeerd als Kreta, waarde blijft dan wel ok.

Ik verzamel Italiaans en in dat geval zijn de foto's van bekende personen juist minder zeldzaam omdat deze erg vaak voor propaganda doeleinden op de foto zijn gezet. Mussolini, Ciano etc kom je vaak voor.
Actiefoto's een stuk minder.

Maar 80 / 90 euro voor een foto....pff..

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Waarde van deze foto is 1 à 2 EUR. Een "para-verzamelaar" of "Kreta-verzamelaar" zal hier niet op bieden omdat het simpelweg flakmannen zijn ipv para's :roll:
Gesloten