Pertrix 667

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Pertrix 667

Bericht door custom »

Deze zaklamp word vaak aangeboden als (IIWO) zaklamp maar dat is onterecht.ik zag er onlangs nog enkele staan op e - Bay in nieuwstaat en waarvan er een met inktstempel (WaA) met adelaar aan de binnenzijde gestempeld was, heb ik nog nooit eerder gezien bij Duitse zaklampen die gestempeld zijn WaA afname. dus fake!!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 16 mei 2007, 00:17, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Die op de foto is in elk geval niet uit wo2.
"Made in Germany"
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ik heb ze ook op ebay zien staan en de stempels zijn idd kopie. De lampen zijn idd net na de oorlog gemaakt.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Dat is dan de zaak flessen.... en die dezelfde stempel met een (lijn onderbreking) kwam ik diversen malen tegen ook op ander militair webbing materieel van dezelfde verkoper,ik heb hem er nog op,geattendeerd maar kreeg geen reactie terug. Dit zie je wel vaker op e- Bay en een beginnende verzamelaar kan hierdoor flink misleid worden en vaak worden er flinke bedragen voor neergeteld bij het veiling bieden, terwijl dit lampje hooguit 5,00 Euro aan verzamelwaarde heeft.
Laatst gewijzigd door custom op 16 mei 2007, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Das idd belazeren, maar ik verwacht dat je je ook erin verdiept voordat je wat koopt. Dat wil nie zeggen dat ik het nie vind kunnen!

Waa inkt stempels op webbing zie je bijna al niet. Kan me ff geen voorbeeld voor de geest halen van waar ik dat wel zag...
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Ik heb het WaA teken op Duitse broodzakken zien staan en op de achterkant van (D) patroontassen voor de K98. van die zelfde ''USA'' verkoper op e- Bay... Ik verzamel alleen Duitse zaklampen voornamelijk (IIWO) van Daimon - Petrix - Zeiler ect en ik heb daar nog nooit een kopie van gezien.... Zijn er trouwens nog meer verzamelaars op dit forum die ook Werhmacht zaklampen verzamelen doe dan even bericht altijd leuk om te horen?
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Bericht door custom »

Ik heb nu inmiddels deze ''RP'' code op de Pertrix 667 achterhaald het betekend namelijk Reddings Ploeg voor ''BB'' destijds gebruikt bij de Zeeland watersnoodramp in 1953 tevens klopt het dat deze zaklamp vanaf 1950/1969 is vervaardigd door pertrix voor overheidstaken daar zijn er milioenen van gemaakt.Ik bezit momenteel de fabrieks katalogussen uit dat jaar waar deze lamp voor het eerst door Pertrix word voorgesteld.En toch zie je nog steeds op e-bay dat deze lampen nog steeds voor (2WO) zaklampen worden aangeboden en dan vaak naar bieders in de USA of Italie ect gaan voor top bedragen soms omdat die verzamelaar enkel Wehrmacht 2WO zien staan met een leuk verhaal erbij .
Plaats reactie