made in Germany
made in Germany
Vraagje over de stempel code ''made in Germany'' wanneer is deze code voor het eerst ingevoerd en op welk militair Duits materiaal ,het gaat namelijk om Duitse''Werhmacht zaklampen'' van destijds en dat waren voormamelijk - Pertrix - Daimon - Zeiler.... ect deze oorlogsproductie lampen waren toen nooit gestempeld met ''Made in Gemany'' na de oorlog wel en nog later made in (W) Germany .Zodoende vroeg ik mij dat af omdat er wel vaak munitiedelen en ander Duits materieel uit deze periode gestempeld kan zijn met deze code.
Tevens is er wel eens verwarring onder miltaire verzamelaars die Duits materieel verzamelen betreffende deze (made) code ,,of deze nu voor of naoorlogs is,, op bepaalde Duits militair materieel voor Export bv....toch nog niet zo eenvoudig lijk mij,,,wie weet wel precies hoe het in elkaar steekt!
Gr
Tevens is er wel eens verwarring onder miltaire verzamelaars die Duits materieel verzamelen betreffende deze (made) code ,,of deze nu voor of naoorlogs is,, op bepaalde Duits militair materieel voor Export bv....toch nog niet zo eenvoudig lijk mij,,,wie weet wel precies hoe het in elkaar steekt!
Gr
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
Volgens mij is de markering made in germany pas na de oorlog in ingevoerd.
Daarom staat hij ook nooit op oorlogsitems.
Maar misschien zijn er uitzonderingen maar niet bij mijn weten.
Ps. hier staat er ook iets over in http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=189 ... +++germany
Daarom staat hij ook nooit op oorlogsitems.
Maar misschien zijn er uitzonderingen maar niet bij mijn weten.
Ps. hier staat er ook iets over in http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=189 ... +++germany
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse
~~~

Ja bedankt ,,King Ik kende reeds deze advertentie het is de zelfde verkoper die destijds op het Werhmacht.com info vroeg voor deze 667 lamp en heeft hem daarna op e-Bay gezet zie bijgaand zijn vraag..
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... nextnewest
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... nextnewest
-
- Lid
als je een Duits item hebt met Made in Germany, kan het vooroorlogs of na-oorlogs. zijn. tot 1941 maakte de duitsers ook fluitjes en andere militaria voor amerika.
er zijn nog veel meer voorbeelden maar die ken ik niet allemaal
er zijn nog veel meer voorbeelden maar die ken ik niet allemaal
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb een mail ontvangen van iemand die ook heeft meegedacht... Het Engelse parlement zou in 1887een mededeling gegeven hebben om producten - met “ Made in Germany” te coderen voor Export naar Engeland, omdat deze minderwaardige produkten uit het Duitse Reich zo goed te herkennen waren, en dus niet met een hoogwaardig Engels product te verwisselen...ik vind dat ver gezocht en dus staat de vraag nog steeds open.
Pionier, het merkteken DRGM = Deutsches Reichs Gebrauchmuster en DRP = Deutsche Reichs patent dat zijn (idd) coderingen die in de WO 2 gebruikt zijn op Duits militair materieel,maar made in Germany op militaire zaklampen kom ik nergens tegen zelfs niet in de Daimon en Petrix catalogi uit die tijd,ik kom deze code voor het eerst pas in 1950 tegen op Daimon zaklampen de meest gebruikte Werhmacht zaklamp en verder in het geheel niet. Wel weer op de modellen van na de oorlog die bedoeld waren voor de (NL) BB - politie en spoorweg beambte, een ieder bedankt voor het meedenken en wie nog meer info heeft betreffende dit item graag.
- BBB
- Lid
Ik heb op een vliegveld locatie (duits WOII in Belgie) een kabelklem gevonden met een eind electriciteitskabel erin waar ook (heel klein ) "made in Germany" op staat, het lag dicht bij een betonplaat waar een gebouw op stond (in het nu overgroeide bos)
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Ik hoor het ook steeds vaker van verzamelaars die bodemvondste hebben gevonden en dat daar deze made code op voorkomt. Maar het ging er uitendelijk om of de code ook op WO2 duitse zaklampen voorkwam omdat daar zoveel verwarring over is bij verzamelaars.Ik had het al reeds eeder gepost dat regelmatig de Pertrix 667 zaklampen met de made in germany code aan de voor zijde als Werhmacht lampen worden aangeboden ook op e- Bay of ''MP'' zowel door kleine en grote verzamelaars.Maar voor mij ik het nu duidelijk dat op geen enkele Pertrix of Daimon zaklamp uit de WO2 deze made code mag staan of staat,kijk maar eens rond deze lampen worden nu nog volop voor oorlogsproductie zaklampen aangeboden.
Een ieder bedankt voor het meedenken!
Een ieder bedankt voor het meedenken!
- Tim Y.
- Lid
Ja, dat verhaal heb ik ook gehoord en blijkt wel te kloppen. De Engelsen hebben inderdaad toen op de producten "Made in Germany"gezet, zo is ook het hele "Made in......"-verhaal begonnen. Wanneer Duitsland zelf begonnen is met dit op hun producten te zetten, weet ik niet.Ik heb een mail ontvangen van iemand die ook heeft meegedacht... Het Engelse parlement zou in 1887een mededeling gegeven hebben om producten - met “ Made in Germany” te coderen voor Export naar Engeland, omdat deze minderwaardige produkten uit het Duitse Reich zo goed te herkennen waren, en dus niet met een hoogwaardig Engels product te verwisselen...ik vind dat ver gezocht en dus staat de vraag nog steeds open.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
A man is not dead, until he is forgotten.
Het is alleen jammer dat ik nog steeds niet weet wat de code RP 23 betekend op deze lamp zoals ik al eerder gepost had de letters''RP'' weet ik de betekenis wel van maar (nr 26) geen enkel vermoeden wat dat getal inhoud het staat ingegraveerd op het sluitplaatje van het top leertje.....wie weet meer??
NB; afbeelding volgt nog
NB; afbeelding volgt nog