Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zoals sommigen van jullie weten verzamel ik tevens duitse bajonetten en ben nu samen met anderen bezig met een nieuw onderzoek naar de duitse k98 bajonet type S84/98.
Van een ieder die zo'n model in bezit heeft wordt gevraagd het serienummer, productiejaar en hersteller door te geven aan mij. Graag wel even erbij zeggen of het de bajonet of schede betreft aangezien niet iedereen een nummergelijk exemplaar bezit.
Bij vragen even...vragen
Alvast bedankt!
Ik ben niet zo thuis in het type. Maar heb hier een gewoon standaard k98 bajonet. Gedateerd 1940. verder gestempeld met "Coppel G.m.b.H" en het nummer "241 g". Zowel schede als bajonet nummer gelijk.
Nico Roelofs schreef:Ik ben niet zo thuis in het type. Maar heb hier een gewoon standaard k98 bajonet. Gedateerd 1940. verder gestempeld met "Coppel G.m.b.H" en het nummer "241 g". Zowel schede als bajonet nummer gelijk.
op mijn Bajo staat aan de ene kant J. Sch
en aan de andere kant 223
op de schede staat 2549 C en aan de andere kant 42agv
maar de bajonet + schede zijn samen gevonden in de oorlog
door de vader van een kennis. op het leer van de schede
stond ook iets maar is er bijna vanaf. Moeilijk te lezen,
ik heb nog wel een stuk bodemvondst leer liggen
waarop staat Gebr. Graf 1942 Kuchenheim
Ik hoop dat je er iets aan hebt!!
Groeten Ruud
Ps. Misschien ook leuk als jij er iets meer over kunt vertellen??
1) 7961 b
andere kant e pack&s
schede 5856
andere kant onleesbaar maar begint met e
2) 0395 r
andere kant 43asw
3)7139
e.u.f. horst
deze is wel afgeslepen tot dolk formaat