duits porselein
- IRON GONZO
- Lid
- Contacteer:
duits porselein
kan iemand mij vertellen welke betekenissen die symbolen hebben
en wat deze schotel waard is
ik heb hem vandaag gevonden bij mijn oma in de kelder
wreed wel bedankt allesinds
en wat deze schotel waard is
ik heb hem vandaag gevonden bij mijn oma in de kelder
wreed wel bedankt allesinds
-
- Lid
- Contacteer:
Aan het stempel op de voorzijde te zien, lijkt het iets van de Kriegsmarine. In de stempel staan een anker, een torpedo en een passer.
Op de achterzijde zien we echter een wat bekeder stempel, dat op veel porselein van de Luftwaffe terug te vinden is. Het betreft hier het eerste type adelaar zo te zien.
Verder is opvallend dat onder de naam van de fabrikant "Bavaria" staat. Engels dus... Vraag me af waarom daar geen "Bayern" neergezet werd...
Over de waarde kan ik niks zinnigs zeggen. Een SS-bord staat bij Westland voor 75 euro. Heb zelf een RAD-bord, gevonden op een zolder waar ooit Duitsers gelegerd zijn geweest, ook geen idee wat dat waard is. Maar boeit me ook niet, gaat toch niet weg
Op de achterzijde zien we echter een wat bekeder stempel, dat op veel porselein van de Luftwaffe terug te vinden is. Het betreft hier het eerste type adelaar zo te zien.
Verder is opvallend dat onder de naam van de fabrikant "Bavaria" staat. Engels dus... Vraag me af waarom daar geen "Bayern" neergezet werd...
Over de waarde kan ik niks zinnigs zeggen. Een SS-bord staat bij Westland voor 75 euro. Heb zelf een RAD-bord, gevonden op een zolder waar ooit Duitsers gelegerd zijn geweest, ook geen idee wat dat waard is. Maar boeit me ook niet, gaat toch niet weg
Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
- Miesjel
- Lid
Echt niet? Ik heb wel intresse andersMichiel schreef: Heb zelf een RAD-bord, gevonden op een zolder waar ooit Duitsers gelegerd zijn geweest, ook geen idee wat dat waard is. Maar boeit me ook niet, gaat toch niet weg
Het bord van Iron Gonzo is van de Luftwaffe, geen discussie over mogelijk dankzij de adelaar op de onderkant.
Waar de afkortingen voor staan, en wat het symbool aan de bovenkant betekend weet ik verder niet.
Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
De oplossing, dat is het probleem.
- IRON GONZO
- Lid
- Contacteer:
daar ligt dus het probleemMiesjel schreef:Echt niet? Ik heb wel intresse andersMichiel schreef: Heb zelf een RAD-bord, gevonden op een zolder waar ooit Duitsers gelegerd zijn geweest, ook geen idee wat dat waard is. Maar boeit me ook niet, gaat toch niet weg
Het bord van Iron Gonzo is van de Luftwaffe, geen discussie over mogelijk dankzij de adelaar op de onderkant.
Waar de afkortingen voor staan, en wat het symbool aan de bovenkant betekend weet ik verder niet.
Michel.
er staat inderdaad een adelaar op van de luchtmacht
terwijl het teken aan de bovenkant verweist naar de zeemacht.
hopelijk vind ik de betekenis er van en kunnen we achterhalen waar het gebruikt werdt en wat het waard is.
Nu is deze schotel in mijn bezit
- Peter M
- Lid
- IRON GONZO
- Lid
- Contacteer:
- Richard1976
- Lid
- Contacteer:
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
- IRON GONZO
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Denk dat je wat de waarde betreft jezelf niet rijk moet rekenen. Als je op militaria-verkoopsites kijkt, dan zie je zelden porcelein boven de 100 euro, en dan is het meestal nog SS.
Denk dat je voor een dergelijk bord met ongeveer 30-50 euro op een reële prijs zit...
Denk dat je voor een dergelijk bord met ongeveer 30-50 euro op een reële prijs zit...
Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
- IRON GONZO
- Lid
- Contacteer:
ik weet niet op welke sites je gaatMichiel schreef:Denk dat je wat de waarde betreft jezelf niet rijk moet rekenen. Als je op militaria-verkoopsites kijkt, dan zie je zelden porcelein boven de 100 euro, en dan is het meestal nog SS.
SS porselein vind je in overvloed.
dat wat ik heb ben ik nog niet tegengekomen.
ben wel ergens een site tegengekomen waar de prijzen veel hoger liggen dan wat jij hier meld.
als ik de site terug vind post ik hem hier;
ik heb hem gevonden
http://www.ljmilitaria.com/german_militaria.htm
- Tex
- Lid
- Contacteer:
- IRON GONZO
- Lid
- Contacteer:
er staat in de zondagskrant een advertentie van een antikair die graties uw goederen schat en er uitleg bij geeft.
hij is van Brugge je kan bij hem langs gaan of via E mail werken.
ik heb hem de fotos doorgestuurd van mijn schaal
ik ben benieuwd.
hier onder is zijn Email adres. mischien kent iemand hem
philippe.lisabeth@telenet.be
hij is van Brugge je kan bij hem langs gaan of via E mail werken.
ik heb hem de fotos doorgestuurd van mijn schaal
ik ben benieuwd.
hier onder is zijn Email adres. mischien kent iemand hem
philippe.lisabeth@telenet.be
- the_king88
- Lid
- Contacteer: