duits porselein

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
IRON GONZO
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 feb 2006, 21:23
Locatie: maldegem-kleit (België)
Contacteer:

Re: duits porselein

Bericht door IRON GONZO »

alvast dank.
ik hoop dat er iets uit de bus is gekomen?

't is wel leuk zo eens iets te bezitten waar zoveel vragen rond reizen :)
Chrisje1978
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jan 2010, 20:21
Locatie: Thuis

Re: duits porselein

Bericht door Chrisje1978 »

Op zich is de verklaring van het logo van de TVS en het Luftwaffe embleem helemaal niet zo moeilijk.

De ontwikkeling van de luchttorpedo dateert namelijk al uit WO1, en na een hoop gedoe werd deze afdeling van de KM overgeplaatst naar de Luftwaffe in maart 1942.

Voor de oplettende lezer, de stempel op het bord is van 1941. Het was toen nog niet officeel bekend gemaakt dat het al over zou gaan.

Ik heb hier een heel stuk over (in het Duits), voor de geinteresserden kan ik het evt plaatsen of per pm versturen.

Grt,

Chris
u1221
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 dec 2010, 18:04

Re: duits porselein

Bericht door u1221 »

hallo, de tekst intereseert me wel, graag mailtje naar uboot1221@hotmail.com met dank op voorhand
KRIEGSMARINE, MPA, MPHS Marine Peil Haupstelle Flandern Brügge, BELGIEN, Operation RAMROD 934
ausfuhrung a
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 feb 2010, 16:50

Re: duits porselein

Bericht door ausfuhrung a »

Dat de schotel uit 1941 en het transfer(gezeefdrukte afbeelding in glazuur, welke op een lagere baktemperatuur"gemoffeld" wordt in een keramiek oven) aangebrachte rode logo in 1942 of later is aangebracht is te verklaren, de porseleinfabrieken hadden en hebben altijd grote handelsvoorraden gehad van materiaal wat door grootafnemers gekocht werd en word.
Wat is er makkelijker dan een goede voorraad te hebben en hier op bestelling logo's, spreuken of whatever op te drukken?
belg1914
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2012, 07:40

Re: duits porselein

Bericht door belg1914 »

zie ook...

http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=58&t=31622

BTW: heb nog zo 2 schotels met het oranje embleem, maar zonder adelaar en swastica op de achterkant
Plaats reactie