Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Nee, gekocht van een vaste leverancier van me:p Kippengaas is trouwens nep.
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"
Nico Roelofs schreef:Ik heb 4 Duitse helmen. 3 Zijn er bodemvondsten. 1tje daarvan is dubbel decal luftwaffe helm.
Maar dit is mijn heer single decal helm in een nog aardig goede staat.
Hee Nico,
Is de adelaar goudkleurig op jouw helm?
Maw, is het een Kriegsmarine helm, of verkleurd mijn scherm?
Ja lijkt inderdaad erg op een Kriegsmarine helm. Maar zover we hebben kunnen beoordelen gaat het hier om een verkleurde aderlaar. Maar op de foto lijkt hij geler dan dat hij daadwerkelijk is.
"Post hier je Duitse helm" is deze topic genaamd. Ik ben niet echt een Duitsland verzamelaar maar hierbij mijn Duitse helmen;
Zo aan de reactie's in deze topic af te lezen bedoelen jullie deze Duitse (DDR) helm niet. Toch dateert het ontwerp van deze helm wel uit de oorlog. Alleen is de helm toen niet meer in productie genomen. De Oostduitsers wilden met het oprichten van de NVA hun eigen identiteit behouden binnen het Warschau Pact en grepen terug op dit ontwerp. Dit model helm is overigens de M56/74. Een Oostduits militaria boek schrijft er dit over; "In diesem Prozeß griffen die Konstrukteure, verantwortlicher Ingenieur war Erich Kiesan, auf eine der letzten Entwicklungen des Stahlhelms der faschistischen deutschen Wehrmacht zurück, die bis 1943 vorangetrieben war. Dieser Helmtyp wurde aber nicht mehr hergestellt und eingesetzt. Bei den bekannten Stahlhelmen der Wehrmacht Modell 1935, Modell 1940 und Modell 1942 traten insbesondere an den Knickstellen des Helms an Stirn und Nakken infolge von Durchschlägen häufig Kopfschüsse auf. Deshalb wählten die Konstrukteure nun eine überschräge Form, die Geschosse und Splitter im wesentlichen abgleiten ließ. Auch die Innenausstattung des Helms und die Metallegierung wurden weiter verbessert."
Ook uit mijn verzameling, deze Modell1935 helm. De gewone Wehrmacht uitvoering.
De beide Wehrmacht hoheitszeichens zijn niet origineel. De vorige eigenaar van wie ik de helm zo'n 25 jaar geleden heb gekregen heeft dit gedaan. Blijkbaar vond ie dat erg leuk. Ik heb de nep hoheitszeichens laten zitten.