Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
asjemenou schreef:"Post hier je Duitse helm" is deze topic genaamd. Ik ben niet echt een Duitsland verzamelaar maar hierbij mijn Duitse helmen;
Zo aan de reactie's in deze topic af te lezen bedoelen jullie deze Duitse (DDR) helm niet. Toch dateert het ontwerp van deze helm wel uit de oorlog.
Aha! Ik wist het! Vandaar dat ik al heel mijn leven die omgekeerde DDR bloempot zo leuk vind. Dat kon niet door communisten zijn!
Mijn favoriete helm aller tijden als je het wil weten!
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
asjemenou schreef:"Post hier je Duitse helm" is deze topic genaamd. Ik ben niet echt een Duitsland verzamelaar maar hierbij mijn Duitse helmen;
Zo aan de reactie's in deze topic af te lezen bedoelen jullie deze Duitse (DDR) helm niet. Toch dateert het ontwerp van deze helm wel uit de oorlog.
Aha! Ik wist het! Vandaar dat ik al heel mijn leven die omgekeerde DDR bloempot zo leuk vind. Dat kon niet door communisten zijn!
Mijn favoriete helm aller tijden als je het wil weten!
Dit model helm was dus oorspronkelijk het Modell 1945. Zoals al eerder gezegd wilden de Oostduitsers hun eigen identiteit behouden binnen het Warschau Pact en grepen dus terug op dit ontwerp.
Binnenkant van de M56/74.
M56/74 met "Regentropfen" helmovertrek.
Kadetten van de Oostduitse NVA tijdens de 1 mei parade van 1967 in Oost Berlijn. Aan de klinknagels op de helm is te zien dat de kadetten de Stahlhelm Modell 1956 dragen.
Ik verzamel meestal geen Duits, maar ik heb vorig jaar wel een duitse helm gekregen, en die neem ik dan ook graag aan. Ik ben geen kenner in Duitse helmen, maar zover ik me heb laten vertellen was het een M35, die origineel een appelgroene kleur had maar in Mei 1940 donkergroen is overgeschilderd. Later is de verf er weer wat afgegaan, of iemand heeft dit gedaan (wat me sterk lijkt aangezien hij sinds de oorlog bij een man op de zolder heeft gelegen, maar zou kunnen), vandaar de groene resten op de decals. Hier de foto's (toen het zonnetje nog scheen):
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Mooie helm!!! Ik moet ook nog maar eens naar Kerkrade fietsen!
Ik heb de helm niet van een man in Kerkrade gekregen maar van een zeer aardige man in Valkenburg.
Ik heb nog wat andere items van hem gekregen, ook nog 2 Feldernsprechern 33, een Duits eetblik met een Wolfangel en "Narwa" erop (heb ik volgens mij ooit een topic over gestart), en een Duitse "hauptverpflegung"-zak. Allemaal in een goede staat, dat is toch altijd mooi als je dat krijgt van mensen.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Heel mooie helm! Als je hem ooit weg doet, weet je me te vinden!
"Doa komme der Tommies aan reep unne. De pruus keek op en zoag ze de brugk naderen, op dat moment vloog der brugk in der loch en begon de strijd um Valkenberg"