vlim,
Volgens mijn informatie waren de P08 uit de DDR eigenlijk bestaande pistolen die een herconditionering kregen. De Krieghoffs uit 1945 waren ca. 250 pistolen die werden samengesteld uit bestaande voorraad (vaak afgekeurde) onderdelen om aan de vraag van de GI-souvenirjager te voldoen.
Er zijn ook mensen die zeggen dat de Mauser Parabellum geen 'echte' zijn omdat ze zijn gemaakt met Zwitserse machines uit Bern. Dit is natuurlijk een kwestie van interpretatie.
Ik had nog niet gehoord van die nieuwe Krieghoffs. Ik wou dat er iemand op het idee kwam om de Model 1902 karabijn terug in produktie te nemen. Een mens mag dromen, hé.
Wat is een Luger waard
- vlim
- Lid
Hoi Zen,
Bijna gelijk. Naast het renoveren van bestaande P08's uit de oude doos hebben ze ook nog een kleine serie nieuwe pistolen gebouwd. Deze hebben een aparte serienummering, geen lanyardring aan de achterkant en een aantal kleine onderdelen uit gietmetaal.
De Mauser Parabellums zijn niet gemaakt op de Zwitserse machines. Mauser heeft die machines wel overgenomen, maar het materiaal bleek onbruikbaar te zijn. Men heeft toen, o.a. met advies van de oorspronkelijke productieleider August Weiss, die nog beschikte over een groot aantal originele tekeningen, een nieuwe productielijn opgezet.
Krieghoff:
http://www.krieghoff.de/news_subpage.ph ... 10.03.2006
Bijna gelijk. Naast het renoveren van bestaande P08's uit de oude doos hebben ze ook nog een kleine serie nieuwe pistolen gebouwd. Deze hebben een aparte serienummering, geen lanyardring aan de achterkant en een aantal kleine onderdelen uit gietmetaal.
De Mauser Parabellums zijn niet gemaakt op de Zwitserse machines. Mauser heeft die machines wel overgenomen, maar het materiaal bleek onbruikbaar te zijn. Men heeft toen, o.a. met advies van de oorspronkelijke productieleider August Weiss, die nog beschikte over een groot aantal originele tekeningen, een nieuwe productielijn opgezet.
Krieghoff:
http://www.krieghoff.de/news_subpage.ph ... 10.03.2006