hulp duits uniform jasje

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
the_king88
Lid
Contacteer:

hulp duits uniform jasje

Bericht door the_king88 »

hallo,

Ik heb hier een duits uniform jasje kunnen jullie me enige informatie over geven. :evil: :roll:
Ik denk dat de kraagspiegels en schouderemblemen wel replica zijn.
Kan iemand hier ook de rang en dergelijke over vertellen?
In het jasje zit 1 stempel met erop: 1945 en 98L en 3 soort van kroontjes (zie foto's)
Op de knopen zitten ook 2 van soort kroontjes zelfde als stempel in de jas.
Binnen in de jas zitten 3 zakjes 2 onder en 1 bovenin.
Met uv lampje lichten de kraagspiegels en schouderemblemen op en het jasje absorbeert het licht volledig.
Ik hoop dat jullie mij informatie over het jasje kunnen geven :!:
Alvast bedankt!!! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Het is een Zweeds jasje. Dat is is enige dat ik je kan vertellen, ik ben niet zo in het Duitse spul. :)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Inderdaad Zweeds. Iets te grof stof en andere borstzakjes volgens mij. Ook ik verzamel eigenlijk geen Duits.
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

De Zweedse kroontjes zeggen al genoeg. Hier zit weinig goeds aan. Als je er de Duitse kraag- en schoudertekens afdoet heb je wel een origineel Zweeds WO2 jasje.
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Duits jasje!

Bericht door asjemenou »

Ook ik ben geen Duitse militariakenner laat staan dat ik het verzamel maar ik weet wel dat deze 3 kroontjes staan van het koninkrijk Zweden.
In jouw geval is de jas nog makkelijk te herkennen als Zweeds zijnde. Deze Zweedse jassen worden ook nogal eens omgebouwd te koop aangeboden als zijnde Duits WOII, andere knopen etc.
Zie ik het goed dat de kraagspiegels gedeeltelijk van metaal zijn? Volgens mij zijn dit DDR officiers kraagspiegels van de motorische Schützen (gemechaniseerde infanterie-wapenkleur wit). Ook de schouderepauletten zijn DDR motorische Schützen, en wel voor subalterne officieren (Unterleutnant tot en met Hauptmann). Het schouderepaulet kan dus zo niet eens gedragen worden er behoort tenminste 1 gouden ster op.
Hopelijk heb je er niet teveel voor betaald (als je hem al gekocht heb). Een goed advies blijft nog steeds koop een goed naslagwerk over Duitse uniformen, dit voorkomt een hoop teleurstellingen. En, wantrouw koopjes. Het kan natuurlijk altijd dat je iets ver onder de prijs kan kopen maar meestal is er dan wel iets mee.
Julian
Lid

Bericht door Julian »

Ja, is inderdaad een Zweeds jasje.
En volgens mij kunnen de schouderstukken zo wel worden gedragen, de rang zou dan Leutnant zijn :)
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Achterop het jasje zouden nog 2 zakken horen te zitten meen ik.
the_king88
Lid
Contacteer:

Ik had het vermoeden ook al dat het een zweeds jasje is aangezien de kroontjes,
En wat ik kan verder geen sporen vinden of er ook zakken achterop hebben gezeten. :)
Maar is er ook iemand die me tips kan geven hoe ik hem beter om kan bouwen tot wehrmacht jasje.
Maar dan gewoon soldaat en geen hogere rang. snappen jullie me :roll:
ps. ik heb hem goedkoop kunnen overnemen daar kun je nog geen replica jasje voor kopen. :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

the_king88 schreef:Maar is er ook iemand die me tips kan geven hoe ik hem beter om kan bouwen tot wehrmacht jasje.
Zorgen dat de ingewerkte onderste zakken er bovenop komen te liggen lijkt mij het voornaamste.
whscharfschützen
Lid

Bericht door whscharfschützen »

ik vind de borstzakken zowieso al vaag//

als ej die eral afhaalt en uitpluist en kwartslag draait dan heb ej al model 43 als je de kontzakken op de heupen zet.verder het katoen uit de oksels verwijderen en weer opnieuw vastnaaien.zo zijn er nog meer dingen.heb deze jasjes regelmatig correct omgebouwd waarop de stempels na bijna niet meer te zien was dat hije x zweeds was.voor het mooiste resultaat moet je dan ook 2 jasjes gebruiken

groetjes

karel
the_king88
Lid
Contacteer:

Oke dankjewel voor de tips!
Heb je misschien ook een foto ervan? zou misschien dan iets makkelijker worden :)
en ik zal mamsie maar beetje lief aan kijken als zij dan voor me wil maken want ik kan niet met naald en draad overweg :oops:
whscharfschützen
Lid

Bericht door whscharfschützen »

alles valt te leren;)
the_king88
Lid
Contacteer:

whscharfschützen schreef:alles valt te leren;)
Dat is waar, maarja als mams het wil doen hoef ik het nie te leren. :lol:
Plaats reactie