Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Sluipschutters waren wel degelijk belangrijk ja. Ze konden voor opstoppingen zorgen.
En ze werden heel goed getraint. Ik heb een instructiefilmpje uit 1944 van Duitse sluipschutters. Hier krijg je toch een beeld hoe deze getraind werden!
C. Works schreef:Dan gaat het hele identificatiesysteem verloren!
Het Duitse leger (Opperbevel en soldaten in het veld) was anno 1942 ongetwijfeld meer bezig met het behoud van mankracht dan het correct kunnen benoemen van een ander legeronderdeel - dat overigens ook meestal gewoon via het uniform kon.
C. Works schreef:Maar om daar nu de Decal voor af te schaffen!
Zoals je leest in LDO zijn post, werd dat niet alleen gedaan voor sluipschutters.
En waarom daar niet het decal voor af te schaffen? Als vele soldaten sneuvelen omdat ze teveel opvallen door dat decal...
Ja, natuurlijk. Maar we hebben het nu even over dat de decal/mark een goed richtpunt zou zijn voor snipers. Ik dacht zelfs dat de Duitsers meer snipers hadden dan de Amerikanen.
ik denk dat een sniper meer voor de verdedeging is, de amerikanen vielen in het algemeen volgens mij toch meer aan, dus hadden de duitsers waarschijnlijk meer snipers ja
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''