Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb deze helm van de opa van een vriend gekregen samen met een Oostenrijkse M1916 helm die rechts op de foto te zien is.
Ik wil graag weten wat jullie van die middelste helm vinden, dat is toch een Berndrofer ( Oostenrijkse helm van tijdens en vlak na WO1).
Laatst gewijzigd door Stijn op 29 dec 2003, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bedoel echt de middelste.
De linker helm is inderdaad een M1916(?) Oostenrijkse helm.
De rechter is een M35 helm die verder geen beschrijvinf nodig heeft
Jaja, is ook zo, maar het is altijd fijn als hij nog eens een hoop waard blijkt te zijn.
Aangezien ik dit niet spaar had ik hem dan kunnen verkopen en een ander mooit iets voor kunnen kopen, maarja, zo is hij ook leuk.
Het mag dan wel geen Berndorfer zijn; dat wil nog lang niet zeggen dat de helm geen waarde heeft; aangezien het toch een redelijk apart model is kan ik me voorstellen dat het stuk toch wel een bepaalde waarde vertegenwoordigd.
Berndorfer informatie: Ludwig Baer: "Der Deutsche Stahlhelm" 1985, blz. 353-354, isbn nr. 0-912138-31-9
Mattie.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Apart model?
Dit is gewoon het model 1930 van het Tsjechische leger, daar ben ik nu wel achter.
Wat zou ik ONGEVEER voor deze helm kunnen vragen?
Iets als 65 euro?
Ik heb geen idee over een concrete prijs; naar aangezien het toch een aparter model is kan ik me voorstellen dat de prijs toch altijd boven de (2000 Frank, ofwel 100 Gulden) 50 eurokes ligt.
Wellicht dat iemand anders een idee van waarde heeft bij deze helm.
Mattie.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!