vaagje voor de bajo-kenners

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Kriegsmarine
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:45
Locatie: Zutphen

Bericht door Kriegsmarine »

Ik heb er toevallig ook een van dit merk en waar bij deze 162 staat, aan de andere kant van mij staat er op de plek waaar 162 staat 1920.
Houd dit het jaar in dat die gemaakt is?

Alvast bedankt
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Kriegsmarine schreef:Ik heb er toevallig ook een van dit merk en waar bij deze 162 staat, aan de andere kant van mij staat er op de plek waaar 162 staat 1920.
Houd dit het jaar in dat die gemaakt is?

Alvast bedankt
Hoi :) het jaartal kun je vinden op bovenzijde lemmet het is w15, w16, w17 of w18.

De 1920 bij de jouwe staat voor een rijksstempel die vanaf 1920 werd ingevoerd om aan te geven dat dat stuk rijksbezit was aangezien na ww1 er veel wapentuig niet meer in de depots terecht kwamen doordat zgn freikorpsen het in bezit hielden..was dus een poging van de weimar regering om al het losslingerde wapentuig weer te verzamelen.


Heb je er misschien ook foto's van?

MvG,

Jacob
Kriegsmarine
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:45
Locatie: Zutphen

Bericht door Kriegsmarine »

jacob schreef:
Kriegsmarine schreef:Ik heb er toevallig ook een van dit merk en waar bij deze 162 staat, aan de andere kant van mij staat er op de plek waaar 162 staat 1920.
Houd dit het jaar in dat die gemaakt is?

Alvast bedankt
Hoi :) het jaartal kun je vinden op bovenzijde lemmet het is w15, w16, w17 of w18.

De 1920 bij de jouwe staat voor een rijksstempel die vanaf 1920 werd ingevoerd om aan te geven dat dat stuk rijksbezit was aangezien na ww1 er veel wapentuig niet meer in de depots terecht kwamen doordat zgn freikorpsen het in bezit hielden..was dus een poging van de weimar regering om al het losslingerde wapentuig weer te verzamelen.


Heb je er misschien ook foto's van?

MvG,

Jacob
Nee heb er geen foto's van i.v.m geen digitale camera, maar ik heb gevonden uit welk jaar hij komt 1916, w16 dus.

Veel dank voor de informatie :)
Plaats reactie