Zelfmoordcapsule op marktplaats
- sobel
- Lid
Zelfmoordcapsule op marktplaats
Marktplaats link
zouden deze dingen echt nog bestaan? of is het gewoon een buisje gevuld met vloeistof? wat zou de waarde zijn?
zo iets kom je niet vaak tegen!
zouden deze dingen echt nog bestaan? of is het gewoon een buisje gevuld met vloeistof? wat zou de waarde zijn?
zo iets kom je niet vaak tegen!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
-
- Lid
Aan het eind van de oorlog werden bij de uitgang van bioscopen en theaters door Hitlerjugend manden met blauwe capsules neergezet. Speciaal voor duitse vrouwen die liever de hand aan zichzelf sloegen dan zich door de naderende russen te grazen te laten nemen.
Hoe de werking van dit aangeboden glazen buisje zou moeten zijn is mij niet bekend. Inslikken lijkt me op zich al en hele operatie
Hoe de werking van dit aangeboden glazen buisje zou moeten zijn is mij niet bekend. Inslikken lijkt me op zich al en hele operatie

- WO2 Joost
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
Tuurlijk is dat logisch, het is gewoon puur vergif wat ze daar verkochten als het echt spul was ten minste. Dat is net zo gevaarlijk en dodelijk als welk wapen dan ook. Je kunt er makkelijk iemand mee vermoorden zelfs na 60 jaar nog. Heel logisch dat ze het verwijderd hebben.

'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 51 keer
- Ontvangen: 93 keer
Cyanide
De advertentie van de Cyanide capsule heb ik niet gezien op Marktplaats maar ik kan het mij wel voorstellen dat zoiets verwijderd wordt.raytheman schreef:Aan het eind van de oorlog werden bij de uitgang van bioscopen en theaters door Hitlerjugend manden met blauwe capsules neergezet. Speciaal voor duitse vrouwen die liever de hand aan zichzelf sloegen dan zich door de naderende russen te grazen te laten nemen.
Reagerend op de reactie van Raytheman; Is dit zo? Ik heb onlangs een aantal boeken over de slag om Berlijn doorgeworsteld maar hierin word juist het tegendeel beweert.
De top nazi's e.d. kregen dergelijke cyanide wel verstrekt maar dit gold niet voor de gewone bevolking. Zelfs apothekers/artsen was het verboden om dergelijke middelen legaal dan wel illegaal te verkopen. Uiteraard was er op de zwarte markt wel aan dergelijke cyanides te komen. Velen verkozen naast het gif, de methode van de polsen door te snijden.
De werking van de cyanide ampul is heel simpel. Je bijt de glazen ampul kapot tussen je tanden. Het gif is zo krachtig dat het je zenuwstelsel verlamt in een paar seconden. Dus in een paar seconden treed de dood direct in.
- the_king88
- Lid
- Contacteer:
Ik denk dat de capsule op marktplaats een fake ding was,
Kan me niet voorstellen dat zoiets nog origineel bestaat en als het zou bestaan is het zeker niet te koop op marktplaats.
Maar dat is mijn gedachte erover, in welke film zag je dat ook alweer dat zulke capsules werden uitgedeeld ?
Kan me niet voorstellen dat zoiets nog origineel bestaat en als het zou bestaan is het zeker niet te koop op marktplaats.
Maar dat is mijn gedachte erover, in welke film zag je dat ook alweer dat zulke capsules werden uitgedeeld ?

~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse
~~~

-
- Lid
WO 2 Joost zei: " Je moet het buisje tussen je kaken klemmen en dan bijten zodat de vloeistof vrijkomt en dan na paar seconden dood."
Dit klopt niet. Ik heb forensische geneeskunde op school, in men cursus staat: als je het oraal (dus met een capsule) inneemt dan ben je binnen de 15 minuten dood (dus zeker niet na een paar seconden). Daarentegen als je het inademt (wat bij de nazi's niet het geval was), dan ben je binnen een paar seconden dood.
Dit klopt niet. Ik heb forensische geneeskunde op school, in men cursus staat: als je het oraal (dus met een capsule) inneemt dan ben je binnen de 15 minuten dood (dus zeker niet na een paar seconden). Daarentegen als je het inademt (wat bij de nazi's niet het geval was), dan ben je binnen een paar seconden dood.
- SiNiStEr
- Lid
Moet je het proberen, dan weet je het meteen. Als je belletjes begint te blazen was het desinfectant en als je na een paar sec. niks meer doet was het toch dat andere.sturmman schreef:Dat buisje was een cm of 5...zo groot zijn die dingen naar mijn idee niet.
En wie zegt dat er cyaankali in zat in niet gewoon een desinfectans of wat dan ook...
Sbas

'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- WO2 Joost
- Lid
sorry dit wist ik nietMiss Machine schreef:WO 2 Joost zei: " Je moet het buisje tussen je kaken klemmen en dan bijten zodat de vloeistof vrijkomt en dan na paar seconden dood."